Aan de overkant

Saturday, June 06, 2009

I don't like cricket!

Hier tegenover in het park traint het cricket team van Chelmsford. Zo af en toe zijn er ook oefenwedstrijdjes, en komt er een buitenlandse ploeg spelen. Gewoon, in het park. Geen hekken er om heen of wat dan ook. Er wordt een witte cirkel getrokken, paaltjes neergezet en dan is het klaar om op gespeeld te worden.

Ik snap niks van cricket. Iets met een wicket en bowlers en mannetjes die alleen maar heen en weer rennen, en dat kan dan uren, soms zelfs dagen duren. Ze hebben mooie witte pakken aan, en er wordt netjes geklapt elke keer en ze roepen 'Good boy, good boy', en dat is dan al mijn kennis van het spel. Tye probeert het me af en toe wel uit te leggen, maar tevergeefs. Ik roep dan dat ze in Nederland nou eenmaal geen cricket spelen, dat we dat apelletje nooit hebben gespeeld op school en dat ik er dus geen bal van begrijp.

Mja...

Blijkt toch dat het Nederlandse cricket team het Engelse team heeft verslagen! Ja echt! Het klinkt een beetje als the jamaican bobsled team, maargoed.

Mijn smoesje gaat niet meer op. Da's jammer. Maar toen Tye voorstelde om dan maar 'n een keer naar een echte cricketwedstrijd te gaan heb ik toch maar afgeslagen.
I don't like cricket, oh no!

5 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home