Aan de overkant

Thursday, February 12, 2009

Ik ben bang...

Project 365 Day 043

... dat ik allergisch ben...

Op mijn verjaardag gingen we uit eten. Ik had een lekkere piri-piri kipschotel, en de volgende dag stond m'n gezicht vol kleine bultjes. Ik dacht dat 't aan m'n nieuwe dagcreme lag, die had ik nog maar net twee dagen gebruikt.

Het duurde best even voor die bultjes weg waren, ook nadat ik m'n nieuwe creme ging gebruiken. Zo af en toe kwam het zelfs terug, in wat mildere vorm, maar toch...

Gisteren aten we chili con carne, en Tye gooide er chilipoeder en crushed chilies in. En vanmorgen stond m'n gezicht weer onder. Ik denk nu dus dat 't door de chilies komt, en niet door de creme. Dat 't terugkwam is omdat we weleens salade maken met chili-dressing.....

We gaan over een tijdje nog 'ns proberen of ik wel tegen chili con carne kan zonder die extra chillies, maar ik vrees met grote vrezen... snik!

4 Comments:

  • At 12/2/09 21:00 , Anonymous Anonymous said...

    Ooooohhhh dat zou een ramp zijn voor mij!!!!!!!!!!

    Is die chili con carne net zo lekker als die van mam? Heb je al gezegd dat er ananas in moet?;)

     
  • At 12/2/09 21:54 , Blogger Eveline said...

    Natuurlijk moet er ananas in! Als we eigenlijk chili zouden eten en we hebben geen ananas dan doen we wat anders, want zonder kan niet! We gebruiken nu meestal zo'n potje van Knorr, zo'n klein potje. De zakjes die ze hier hebben zijn niet zo scherp, maargoed, misschien zou dat nu juist wel beter zijn voor mij...
    Heel soms doen we er ook een potje 'refried beans' in, van die Mexicaanse prut, maar dan wordt 't wel heel machtig.

     
  • At 14/2/09 15:38 , Anonymous Anonymous said...

    Refried beans zijn stiekem best heel erg lekker, en supervullend maar niet vet enzo, prima toch;) Vanavond doen wij ook burritos, met gemarineerde kip, paprika, ui en refried beans en dan in de oven met sla en kaas..njumm...moeten goede bodem hebben, vanavond bedankdag op scouting..ohdear...

     
  • At 20/2/09 23:28 , Anonymous Anonymous said...

    Ach ramp? Chili is redelijk makkelijk te vermijden. Zelf ben ik allergisch voor rauwe appels en wortels. Die appel vermijden is nog wel te doen, al mis ik mijn dagelijkse appeltje enorm, maar die wortel! Ze gooien hier werkelijk op elk broodje en in elke salade geraspte (!) wortel, dus onmogelijk te verwijderen. En natuurlijk vergeet ik de helft van de tijd het te zeggen. :-(
    Oh, en in chili moeten natuurlijk stukjes speklap en perziken. ;-)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home