Aan de overkant

Tuesday, July 21, 2009

Ria


Ik moest een jaar of acht zijn geweest toen ik bij mijn buurmeisje thuis opeens de Dolly Dots 'ontdekte'. Zij was net iets ouder dan ik, en had een pick-up (jawel) op haar kamer. Wij dansten vrolijk de slaapkamer rond, en niet veel later werd het meidengroepje ook bij mij in de klas populair.

Op vrijdagmiddag mochten we 'een dansje doen' (of een toneelstukje) voor de rest van de klas, en heel wat woensdagmiddagen werden doorgebracht met oefenen. Ik wilde altijd Patty zijn, die was toch wel echt de leukste. Ik herinner me nog dat we heeeeel hard 'She's a liar' aan het oefenen waren, compleet met opklapstoeltjes, en fonetisch meebleren, met nauwelijks een idee waar het over ging. Ik mocht Patty zijn, dus had lekker veel om te playbacken. Dat ze later onuitstaanbaar zou worden in De Modepolitie had ik toen nog niet kunnen bedenken.

Later kwam er nog een tv-serie waarin alle meiden in een huis woonden, hun eigen poppetjes lagen in de winkels en uiteindelijk was er de film. Tegen die tijd was ik alweer afgehaakt en hadden de Dolly Dots posters op mijn slaapkamermuren plaatsgemaakt voor die van Bon Jovi en Bruce Springsteen.

Een tijdje terug hoorde ik op RTL Boulevard dat Ria Brieffies, samen met Angela Groothuizen de oudste Dolly Dot, longkanker had. Wat later kwam het bericht dat het iets beter met haar ging, voor zover dat kan met longkanker, en werd er niet veel meer over haar gezegd. Ze was bij haar gezin en de meiden van de groep kwamen ook regelmatig langs. En geen nieuws is goed nieuws, toch?

Net las ik Ria Brieffies gisteravond is overleden. Ze was pas 51.

Labels: ,

10 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home