Aan de overkant

Thursday, October 29, 2009

Dit had een andere foto moeten zijn....


...eentje van een man met een kat op zijn schouders.

Twee dagen terug was ik in de stad, en liep ik tegen Tye te zeuren dat ik eigenlijk niets wist om een foto van te maken. Alles had ik had gedaan, foto's van de rivier, van de stenen bij de bioscoop, van dit gebouw, dat gebouw.. En toen zei Tye 'Wat nou als je een man voorbij zou zien lopen met een kat op z'n schouders?' Ehhh?? En jawel: daar liep een kerel met een kat in z'n nek.

Dus ik meteen m'n camera tevoorschijn halen, snel een fotootje maken, helemaal blij dat ik wat had voor die dag. Komt die vent naar me toe, duwt zijn gezicht zo dicht naar 't mijne dat ik de aderen in z'n ogen zag en z'n adem kon ruiken. Waarom dacht ik dat ik het recht had om een foto te maken van zijn kat? Hoe durfde ik 't in m'n hoofd te halen? Ik moest de foto NU deleten, het was schandalig dat ik het lef had om dit zomaar te doen... Hij kwam zelfs naast me staan om te controleren dat ik dit deed.

Heb toen maar snel een andere foto genomen.. Pfff...

20 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home