Aan de overkant

Monday, February 08, 2010

Boek nummer twee.





Dit noemt Leslie de Machine Stitch, wat nogal verwarrend is want als je 't gaat Googelen, dan kom je alleen maar boeken tegen die met een machine in elkaar zijn gezet. Maarrrrgoed. De bedoeling is dat je een aantal gaatjes prikt, en dan met de ene kant van je draad aan de buitenkant van je boek van het bovenste gat helemaal naar het onderste gaat, en daarna ga je met de andere kant van je draad in alle gaatjes, en dan weer terug hetzelfde gat. Zo 'pak' je als 't ware de draad op de buitenkant met die draad die van binnen komt. Hmpf. Ik kan 't niet uitleggen... Nouja. Als ik 't maar snap, toch?

Ik heb weer flosdraad gebruikt, wat misschien net iets te dun was want je ziet nu dus niet waar 'ie om de andere draad gaat. En als ik voor die ene kant een andere kleur had gebruikt was het misschien ook nog wat duidelijker geweest. Achja, van proberen kun je 't leren, zei mijn kleuterjuf altijd. Ik heb er weer een boek bij en da's 't belangrijkst.

3 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home