Aan de overkant

Tuesday, June 05, 2007

Briefjes van huisgenoten

Ooit woonde ik op kamers in de hoerenbuurt in Eindhoven, in een huis dat half afgebroken was omdat de eigenaar in een stoned/dronken bui had bedacht de badkamer te verbouwen. De muur lag in brokken in de tuin. Kortom; heel gezellig.

Wat het allemaal nog leuker maakte waren de huisgenoten. Een vluchteling uit Iran die vooral 's nachts tot leven kwam en steeds bang was dat 'ze hem kwamen halen', een chagerijnige troela die vond dat ik geen recht had om op haar bank te zitten (er stonden twee bankstellen in de woonkamer, en ik mocht niet op die van haar zitten), haar vriend die doodleuk zonder overleg een van de hoertjes op straat in huis nam omdat ze ruzie had met haar pooier, een wat oudere knul die zijn 16-jarige vriendinnetje steeds uitnodigde en zo luidruchtig sex met haar had dat de buren klaagden, het was erg gezellig.

En ja, er werden ook briefjes opgehangen. Een van de meest kwetsende was het briefje van die chagerijnige troela waarin ze me aansprak als 'dikke koe', en dat ik geen gebruik meer mocht maken van haar pannen. Ze noemde totaal geen reden, alleen 'Hey Eveline, ik wil niet dat een dikke koe als jij mijn pannen gebruikt.' En bedankt.

Deze briefjes zijn een stuk humoristischer!

6 Comments:

  • At 5/6/07 16:59 , Anonymous Anonymous said...

    Haha, leuke briefje!
    Het briefje aan jou was daarentegen een stuk minder... Wiedenkt ze wel niet dat ze is?
    Anyhoe, vraagje: heb jij dan in de buurt van staion beukenlaan gewoond? Of is er nog een hoerenbuurt in eindhoven??

     
  • At 5/6/07 17:00 , Anonymous Anonymous said...

    Dus.. typefouten....

     
  • At 5/6/07 21:45 , Blogger Eveline said...

    Jaaa, dat was daar! Het station was op 5 min. loopafstand.

    Dat briefje hakte er destijds erg in, vooral omdat ik haar net twee weken daarvoor had verteld dat ik een eetstoornis had en dat ik daarom iedere donderdagavond naar groepstherapie ging....

     
  • At 6/6/07 12:38 , Anonymous Anonymous said...

    Wat een biatch dan zeg... Echt erg!!

    Ja, bij station beukenlaan in de buurt woont ook een vriendinnetje van mij! Vandaar dat ik het weet!;)

     
  • At 7/6/07 14:26 , Blogger Faukje said...

    Ongelooflijk, wat een verhaal, daar kan je zo te horen wel een boek over schrijven!

     
  • At 7/6/07 23:18 , Blogger Lucienne said...

    Ja, dat komt dan in BB weer niet voor: er mag niet geschreven worden (godzijdank!).

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home