Aan de overkant

Thursday, June 14, 2007

Idee

Jaren en jaren geleden, toen Eveline nog een Evelientje was, had ik een boekje van de Roosvicee, waarin ik zelf de hoofdrol speelde. Iets over een enorme hoop zand bij ons in de straat, waar aardmannetjes uit kwamen. Mijn zusje en beste vriendje van de peuterspeelzaal (ik zei toch, ik was nog maar klein) deden ook mee in het verhaal. Hartstikke interessant natuurlijk! Ik herinner me zelfs nog dat het boekje een rode kaft had en getypte bladzijdes.

Nu had ik zo het idee om een tweede Etsy winkel op te zetten en dan wel eentje waarin ik verhaaltjes verkoop. Verhaaltjes waarin het (klein-, buur-, oppas-, stief-)kind van de koper de hoofdrol speelt. Misschien ook zijn of haar broertjes of zusjes, of beste vriendjes. En de hond van de buren. En misschien kan ik ook wel het lievelingseten van het kind in kwestie erin verwerken, en waar hij of zij het allerliefst mee speelt. Ik zou een hele vragenlijst kunnen opstellen zodat ik het verhaal een stuk persoonlijker kan maken dan dat ik alleen de naam van het kind invul.

Wat denk je, zou daar een markt voor zijn?

6 Comments:

  • At 15/6/07 09:46 , Anonymous Anonymous said...

    Dat denk ik wel ja!
    Misschien eerst een paar proef-verhaaltjes schrijven, aan de hand van fictieve vragenlijsten, zodat mensen weten wat ze een beetje kunnen verwachten..

    Tof idee Eveline!

     
  • At 15/6/07 10:25 , Anonymous Anonymous said...

    Kijk maar bij de HEMA, daar verkopen ze ze ook...hebben toen voor Kate een boekje gekocht over voetbal, moesten we ook spelers invullen enzo...ben benieuwd!

     
  • At 15/6/07 16:38 , Blogger Ilse said...

    Leuk! Doen!!!!!!!

    Kus

    Ps: Vandaag is het koopcontract getekend!

     
  • At 15/6/07 19:26 , Blogger Marjanne said...

    Ehm, ik heb ooit een boek gekregen met mn naam erin verwerkt. Via bepaalde sites kan je die boeken bestellen door je gegevens in te vullen. Ik was journaliste in t boek (net als in t echie) en J was politieman (die int echie bij de douane werkt) ERG grappig!

     
  • At 16/6/07 15:09 , Anonymous Anonymous said...

    Leuk idee wel.. ik kreeg laatst een soort gefotoshopte kalender met mijn naam..

     
  • At 28/2/22 07:56 , Anonymous king size velvet bed sheet said...

    Jaren en jaren geleden, toen Eveline nog een Evelientje was, had ik een boekje van de Roosvicee, waarin ik zelf de hoofdrol speelde.
    wish sofa covers
    couch throw cover

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home