Aan de overkant

Sunday, May 25, 2008

Eurovision

Nou, dat was knap waardeloos he?

Na drie avonden Eurovisie (wat echt veel te veel is hoor! Ik ben compleet camped out) is de winnaar dan Rusland geworden. Het VK eindigde op een gedeelde laatste plaats(maar eigenlijk gewoon laatst, omdat de andere twee landen meer punten per stemming kregen, ofzoiets) en ons aller Hind kwam niet eens door de halve finale heen.

Niet dat ik dat laatste nou zo verwonderlijk vond. Het liedje was maar saai, zeker in vergelijking met de idiote nummers die nog meer meededen (ze mag nog blij zijn dat de piraten niet in diezelfde ronde zaten), en de jurk, waar van te voren zo'n gedoe over was, was nou ook niet echt opvallend te noemen. En Hind zelf leek ook niet echt op haar gemak....

Griekenland vond ik nog wel aardig, eigenlijk. Ijsland had van mij ook best mogen winnen. Finland met hun 'rassastaaaaaa' was denk ik stiekem gewoon Lordi maar zonder make-up, maar verder....? Ik wist van Rusland alleen nog dat hij op blote voetjes stond te zingen en dat er een schaatser op toneel was. Maar het nummer zelf was nou niet echt blijven hangen. Maarja, als al je Oostblok-vriendjes op je gaan stemmen...

Misschien moeten ze toch maar iets anders bedenken dan deze vorm van het Eurovisie Songfestival..... Ik bedoel, als Terry Wogan zelfs al aangaf dat hij zich nog maar eens flink achter de oren gaat krabbelen voor hij weer 'ja' gaat zeggen volgend jaar........

Labels: , ,

5 Comments:

  • At 25/5/08 15:59 , Anonymous Anonymous said...

    Je kunt er natuurlijk ook gewoon niet naar kijken.... is maar een tipje hoor, het gaat toch al jaren zo...

     
  • At 26/5/08 12:15 , Blogger Eveline said...

    Jaaaaa, neeeeee, dinsdag wilde ik zien hoe Hind 't deed, donderdag was 't achtergrondmuziek terwijl ik zat te schilderen en zaterdag moest ik even babysitten op oma, en dat was 't enige wat er op tv was. Dusss...

    En ik weet dat 't al jaren zo gaat, maar omdat er steeds meer voormalig Oostbloklanden bij zijn gekomen wordt het steeds duidelijker. West-Europa kwam nauwelijks nog aan de bak.

     
  • At 26/5/08 13:43 , Anonymous Anonymous said...

    dan moet je niet zo zeuren hoor ;-)

     
  • At 26/5/08 14:54 , Anonymous Anonymous said...

    Ik heb niet eens gekeken!

     
  • At 2/6/08 19:26 , Anonymous Anonymous said...

    Babysitten op oma?? Sounds weird...

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home