Aan de overkant

Saturday, May 17, 2008

Zusjes in Londen



Mijn jongste zusje was in Londen met haar leerlingen. Ze had een ontzettend druk programma, met allerlei cultureel verantwoordelijke bezienswaardigheden, maar donderdagmiddag had ze even vrij om te shoppen. En omdat wij niet zo heel ver van Londen wonen (ongeveer een half uur met de trein tot Liverpool Street), gingen we gezellig met haar mee.

We hadden afgesproken op Camden Market, een gigantische markt met kleding, sieraden, tassen, schoenen, en vooral veel eten, maar we hadden problemen met de mobieltjes. Mijn mobiel had nauwelijks nog beltegoed, dus we probeerden haar met Tye's telefoon te bereiken. Nummer niet in gebruik. Shipsss! SMSen ging wel, maar daar kregen we geen antwoord op. En dus liepen we de hele markt af, op zoek.

We kwamen heel wat groepjes jongeren tegen die zomaar haar leerlingen hadden kunnen zijn, maar dat bleken dan Scandinavische kids te zijn. Dat klinkt haast nederlands hoor, als je er voorbij loopt...

Nog een keer op en neer dan, en als we haar dan niet vinden dan geven we 't op, hadden we bedacht. Dat hadden we eerder moeten bedenken, want toen zagen we haar opeens staan! Tralalalalala....

Zusje zag er ernstig moe uit, na al vier dagen rondsjouwen, maar dat mocht de pret niet drukken. En dus gingen we de markt nog maar een keertje af. Veel kijken, kijken, niet kopen, op een bakje heeerrrrrlijke kip in zoetzure saus na, mjummmm!

Daarna wilde zusje naar Oxford Street, naar de TopShop. Een gigantische winkel, vooral erg benauwd daar. En reteduur ook. Een gebreid mouwloos vest-ding wat we allebei wel leuk vonden bleek £70 te zijn. Ehhh, never mind dan maar...

We zijn even wat gaan drinken in The Cock, waar wij ons verbaasden over de kleine colaflesjes die we kregen van 't merk Scantilla. Nog noooiiit van gehoord. Wel schattig, dat wel.

Ik had tijdens 't shoppen gevraagd of zusje al heel veel pasties had gegeten, maar nee, nog niet een! Dus op weg naar het verzamelpunt op Picadilly Circus zijn we nog op zoek gegaan naar een Greggs of een bakker. Gelukkig vonden we er eentje en kon zusje nog voor ze naar Pizza Hut ging met de hele groep even een pasty wegwerken. Gelukkig was 'ie steaming hot! Tye en ik deelden een donut, die de naam van de winkel, Big Bite, eer aandeed...

En toen was 't alweer tijd om afscheid te nemen. Nog even snel een fotootje dus!

Tye en ik zijn om de spits een beetje te ontduiken nog even naar Hamleys geweest, een gigantische speelgoedwinkel. Niet dat ze daar nou iets hadden wat ze nergens anders hebben, maar 't is wel leuk om even rond te neuzen. Ook zijn we nog even bij Zavvi, de voormalige Virgin store, langsgeweest, waar ik een boek over Sweeney Todd heb gekocht en Tye nog een computerspel en een boek.

Rond negen uur waren we thuis, met vermoeide voetjes, maar vast niet zo erg als die van m'n zusje. Die had die avond namelijk nog een Jack the Ripper wandeltocht voor de boeg......

4 Comments:

  • At 19/5/08 10:00 , Anonymous Anonymous said...

    Het was gezellig! Volgende week staan waarschijnlijk alle foto's op de site van school, kun je ffies kijken;)

     
  • At 21/5/08 13:01 , Anonymous Anonymous said...

    Die butterfly girl op je etsy site is echt cool zeg!
    Zou leuk zijn voor im mijn praktijkruimte (als ik die eindelijk eens vind!)

    Heb je mijn eerste acrylverf werkje al gezien?

     
  • At 21/5/08 18:48 , Blogger Eveline said...

    Dank je wel! Ik had eigenlijk iets compleet anders in m'n hoofd, maar toen bedacht ik opeens dat ik een vlinderboek had gekocht op de car boot sale vorige week... En toen werd 't een vlindermeisje.

     
  • At 24/5/08 09:04 , Blogger Marjanne said...

    LONDEN BABY! Ja, in december! Eerst in september of oktober naar New York!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home