Aan de overkant

Wednesday, November 26, 2008

Alas, poor Yorick?




De laatste wens van een overledene zou je moeten eren. Dus als die wens is om de as in een raketje de lucht in te sturen, zoals André Hazes had bedacht, dan moet je dat gewoon doen. Ofzoiets.

Maar dit vind ik wel ver gaan; pianist Andre Tchaikowsky had zijn lichaam aan de medische wetenschap achtergelaten, maar zijn schedel gedoneerd aan de Royal Shakespeare Company. Hij had bedacht dat deze gebruikt zou moeten worden bij het spelen van Hamlet. David Tennant had de 'eer' om met deze echte schedel te spelen.

Poor Yorick? Ik denk eerder poor David, die heeft toch met een echte mensenschedel in z'n hand gestaan. Eewww. Maargoed, alles voor de Kunst, natuurlijk.

6 Comments:

  • At 26/11/08 18:28 , Anonymous Anonymous said...

    Ik heb ook wel eens met een echte mensenschedel in mijn hand gestaan..op school! Die moesten we toen fftjes halen voor tekenen..er was 1 echte en een nepperd, dus wij wilden natuurlijk wel de echte;)

     
  • At 26/11/08 22:33 , Blogger Eveline said...

    Da's ook eeewww.. Maar dat was dan nog een anonieme schedel, zeg maar. Nu weet iedereen van wie die schedel was. Eeeeewwwww!!

     
  • At 28/11/08 17:32 , Anonymous Anonymous said...

    das niet eeeeewwwww.. is toch schoon...als de hersenen er nou nog inzaten ofzo...

     
  • At 28/11/08 17:32 , Anonymous Anonymous said...

    das niet eeeeewwwww.. is toch schoon...als de hersenen er nou nog inzaten ofzo...

     
  • At 28/11/08 17:39 , Anonymous Anonymous said...

    ik weet het, twee keer was overdreven... ik geloof dat ik per ongeluk twee keer gedrukt heb ofzo...

     
  • At 30/11/08 21:34 , Anonymous Anonymous said...

    maar wel een beetje eeeww als in een creepy idee...tis weer eens wat anders he;)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home