Aan de overkant

Friday, March 06, 2009

Wandelen met Dobermanns...





Vandaag gingen we even een rondje lopen in het park bij Hylands House. We zagen een paar mensen met Dobermanns lopen, en ik vertelde Tye dat ik daar vroeger ont-zet-tend bang voor was. Ik geloof dat ik ooit eens half in mijn arme tante ben geklommen toen er eentje naar ons toe kwam rennen.

De Dobermanns en hun mensen kwamen steeds dichterbij, en opeens herkende Tye een van de baasjes. Een oud-collega die een paar maanden geleden Tesco had verlaten. Hij herkende Tye ook, en gooide de bal onze richting uit. Dat was wel even spannend, honden die keihard naar me toe komen rennen vind ik nog steeds niet heel leuk, maar die twee waren veel meer gericht op de bal dan op ons, eigenlijk helemaal niet eng dus.

En zo wandelden we een heel stuk samen, terwijl Tye en hun baas de laatste roddels doornamen.

De kleinere zwarte (ik ben de naam vergeten) kwam nooit echt dichtbij genoeg om een fatsoenlijke foto van te maken, grote bruine Murphy is stokdoof en helemaal gek op de bal.

Ze komen elke dag rond dezelfde tijd in dat park, dus we gaan ze nog veel vaker tegenkomen denk ik. Ga ik weer een rondje wandelen met twee grote Dobermanns. Vind dat best stoer van mezelf.

Labels: ,

7 Comments:

  • At 6/3/09 22:43 , Anonymous Anonymous said...

    Moet wel zeggen dat ik van die zwarte altijd enger eruit vind zien, maar idd, erg stoer van jou hoor! Want jij was eigenlijk altijd het allerergst van ons drietjes...

     
  • At 6/3/09 23:03 , Anonymous Anonymous said...

    ik ben trots op je.......

     
  • At 7/3/09 10:28 , Anonymous Anonymous said...

    Zeker weten dat jij de ergste was van ons drietjes.. Stoer hoor! Ik ben zaterdag weer bij een bull mastif geweest, vond ik ook wel stoer van mezelf..(goed ze is heel goed getraind en bleef in de mand maar toch he..)

     
  • At 7/3/09 11:47 , Blogger Eveline said...

    Die zwarte was wel een stuk kleiner, maar ook veel sneller. Toen de bal onze richting op werd gegooid (met zo'n ballen-gooi-ding, dus lekker ver) en zij keihard naar ons kwam rennen vond ik dat wel even eng, maar later was er niks meer aan de hand. Goed he? Tralalalalalala...

     
  • At 7/3/09 13:00 , Anonymous Anonymous said...

    Ik ontwijk de Deense doggen (lees: 3 van één baas) die hier in het park lopen nog altijd. En dan loop ik daar met mijn eigen kalf... Hahaha. Zeg dan altijd tegen Mats: kom we gaan even de andere kant op, die honden zijn veel te groot voor jou.. :) Slaat nergens op want Matsje zou het prachtig vinden. Zijn bazinnetje alleen niet. Hihi! Maar Eef, erg knap van je. Het zijn overigens heeele lieve honden die Dobermanns. Maar ook niet mijn ding nee

     
  • At 7/3/09 14:33 , Blogger Eveline said...

    Deense doggen zijn voor mensen die eigenlijk liever een pony hadden gehad, maar geen stal aan huis hebben....
    Ik vertelde dat baasje van gisteren over dat bord wat op hadden hangen op 1 januari, weet je nog, over die schapen en dat honden die de schapen lastig vallen doodgeschoten zouden worden. Zegt 'ie me doodleuk dat zijn vorige hond, ook een Dobermann, een keer een schaap heeft doodgebeten. Lekkerrrrr dan!

    Maargoed, het ras zegt niet altijd alles. Je kunt zelfs zwaar agressieve golden retrievers hebben, en een poeslieve pitt...

     
  • At 8/3/09 00:31 , Anonymous Anonymous said...

    hihi

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home