Aan de overkant

Thursday, August 13, 2009

Voetbalsmsjes

Neefje Tom (hij wordt donderdag 12) is gek op voetbal. The Spurs is zijn club, en heeft het over 'we' als het eigenlijk 'ze' zou moeten zijn. Aangezien ik zijn enige leuke zo-goed-als-tante ben, pest ik hem daarmee. Zo hoort dat.

Gisteravond werd er geklopt. Niet aan de deur, maar op mijn mobiel. Vond ik wel een leuk geluidje voor als er een smsje binnenkomt. Het was Tom, om mij te vertellen dat Nederland tegen Engeland speelde.

'England vs Holland Hard to choose whos goin to win .... its england'

Juist, de toon was gezet. Dus ik zeg dat hij dat helemaal fout ziet, en dat Nederland op z'n sloffen van Engeland gaat winnen, natuurlijk. Nee, Holland had alleen subs ingezet, invalspelers dus, en dus was winnen onmogelijk. Goh maar lieve Tom, snap je dan niet dat dat juist een goede zet is van Nederland?

'Holland is so not bothered about this game, you better worry for when it's not just subs playing.' zei ik nog. 'Dont care u have subs on instead of normal players england will trash u' Tis een lieve jongen hoor, echt! Tom hield vol dat het 2-0 voor Engeland zou worden.

En toen begon het spel. Balletje hier, balletje daar, mannetje op de grond, nog een mannetje op de grond, en ha, een eerste doelpunt.

'So what is this 1-0 I see on the screen, Tom?'.
'Ur eyes must be disiving u it should of been offside' Uhuh. Tuurlijk jongen....

Bij de 2-0 kreeg ik opeens een smsje dat hij naar bed ging.
'I would go to bed too if I were you. Sleep well knowing Holland has beat England!' Zoals gezegd, ik ben de leukste zo-goed-als-tante, dus ik mag pesten.

Tom ging dan wel naar bed, maar in de slaapkamer die hij met zijn broertje Steve(9) deelt stond de tv ook gewoon aan. En dus kreeg ik bij de 2-1 weer een berichtje binnen.

'We r not dead yet.' Ik zei dat het hier gewoon bij zou blijven. 2-1 is een mooie score, gekker moet het niet worden.
'No, we will cary on coz we have our best strikers on.'

'Man of the match is Jermain Defoe ooooh wait a sec dats a english player. yeaaaaahhhhh' Ik legde nog uit dat de commentator die dat riep natuurlijk bevooroordeeld was, maar er was geen houden meer aan. Het werd 2-2.

'Well played. As this was only a friendly we will have to wait and see whathappens when there is actually something at stake. You best go to bed now and sleep well, OK? x '

Zo zijn voetbalwedstrijden nog best leuk.

Labels: ,

8 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home