Aan de overkant

Saturday, September 16, 2006

Stenen beschilderen

Een paar dagen geleden kwam ik een site tegen over het beschilderen van stenen. Ik vond 't wel een leuk idee, dus ik ben wat meer aan 't googelen gegaan, en kwam steeds meer sites tegen. De meest prachtige dingen worden op stenen geschilderd, van heel gedetailleerde dieren tot huizen, bloemen, vanalles. Toen ik een paar simpele lieveheersbeestjes tegenkwam, dacht ik, hmmm, misschien kan ik dat ook wel. Ik wilde 't in ieder geval proberen.

En dus kocht ik wat acrylverf, een paar kwasten en tijdens 't wandelen met Luke zochten Tye en ik een paar geschikte stenen. En die avond, toen Tye aan 't werk was, ben ik begonnen.

Eerst wat lieveheersbeestjes, want dat was toch 't makkelijkst. Toen probeerde ik wat kikkers, naar een ontwerp van Lin Wellford, die een aantal boeken heeft geschreven over het beschilderen van stenen. De dag erna probeerde ik m'n eerste konijntjes (de bruine), en de dag erna schilderde ik wat grijze stenen (en dus ook 't grijze konijntje). Gisteren kwam er een grijze kat en een baby walvis bij...

Er zijn twee boeken over het beschilderen van stenen onderweg, waaronder Lin's 'Painting on rocks for kids', dus dat moet niet al te moeilijk zijn, en ik heb me ook al aangemeld bij een Yahoo rock painting group.

Ik geloof dat ik verslaafd ben.....

10 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home