Aan de overkant

Wednesday, November 15, 2006

Laat het los

De laatste tijd ben ik lekker creatief bezig. Vandaag is November half voorbij, en ondanks dat ik 3 dagen niet geschreven heb (vervelende verkoudheid/griep!) lig ik nog voor op schema, ikben nog steeds aan de gang met m'n steentjes , ben lekker aan 't kliederen in m'n 'Art journal' (klinkt he? 't Is een dagboek, maar dan met een hoop knip- en plakwerk, kleurpotloodgekras, verf, eigenlijk alles wat ik maar kan bedenken, echt hartstikke leuk om te doen), zit te denken om weer ATC's te gaan maken (maar kan niet echt een ruilgroepje vinden), en wil misschien wel Guerilla Art gaan doen...

En wat las ik vandaag in BN/DeStem, de regionale krant zodat ik op de hoogte blijf van wat er in mijn geboortestad gebeurd? Zwerfkunst! Wat een geweldig idee! Het lijkt een beetje op Bookcrossing, waarbij je boeken 'loslaat', en hoopt dat anderen het vinden, en dat dan online registreren. Op die manier kun je in de gaten houden waar jouw boeken heen'reizen'. Bij Zwerfkunst gaat het, zoals de naam al zegt, over kunst. Kunstenaars laten hun kunstwerk ergens achter, en als je er eentje gevonden hebt kun je dat op de website melden. De bedoeling is dat je er eventjes van geniet en 't dan weer opnieuw loslaat. Een geweldig idee!

Bij mij gaat 't dan direct kriebelen. Misschien is het wel iets om zelf te gaan doen...? Je mag je als kunstenaar aanmelden, maar daar voel ik me toch niet echt toe aangetrokken. De mensen die hun kunst in 't wild achterlaten zijn Heuse Kunstenaars, met opleidingen en enorme CV's. (Zat me opeens te bedenken dat dat misschien wel iets is voor een achternichtje van me, die samen met haar man (vriend?) een eigen atelier heeft.) Maar een amateur-'Zwerfkunst'-achtig projectje, dat is toch hartstikke leuk? Nouja, ik denk er nog eventjes over na.....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home