Aan de overkant

Tuesday, October 30, 2007

En dan nu even iets heel anders: Nanowrimo!

Nog even en dan is het weer zover: Nanowrimo! Ik heb er al helemaal zin in!

Voor diegenen die 't nog niet weten: Nanowrimo staat voor (inter-)National Novel Writing Month en het idee is om binnen een maand een boek te schrijven, tenminste, een boek van 50.000 woorden. (Een beetje paperback heeft al gauw 80,000 woorden.)

Klinkt idioot, ik weet het, maar het is absoluut haalbaar!

Als je je nu inschrijft heb je nog volop de tijd om te bedenken waar je verhaal over gaat, wie je hoofdrolspeler is, hoe het zal eindigen, en kun je je ook al lekker inlezen in 't forum waar je allerlei truukjes kunt vinden om die 50.000 woorden op zo'n makkelijk mogelijke manier te behalen. En ook om lekker van je af te schrijven als je verhaal even niet gaat zoals je zou willen...

Ook voor jonge schrijvers is er een speciaal programma opgesteld. Zo kun je met een klas aan de slag, of kun je je zoon of dochter begeleiden (het liefst door zelf mee te doen). En dan lekker met z'n allen trots zijn als je op 30 november de laatste woorden getikt hebt.

Ga naar Nanowrimo voor meer informatie.

4 Comments:

  • At 31/10/07 10:46 , Anonymous Anonymous said...

    Ha! Ik zit nog steeds te wachten op je verhaal van vorig jaar, en t jaar daarvoor... ;)

    Enne, misschien ga ik zelf ook wel mee doen!

     
  • At 31/10/07 11:15 , Blogger Eveline said...

    Die verhalen zijn dus nog steeds niet af, had ook niet echt een einde in m'n hoofd. Hopelijk wordt dat dit jaar anders...

    Zou het wel heeeeeel tof vinden als je mee zou doen!

     
  • At 31/10/07 11:54 , Anonymous Anonymous said...

    Ja, ik moet toch nog een heel verhaal schrijven, een eindopdracht voor school... Dus als ik dat in deze maand zou kunnen proppen, zou dat helemaal geweldig zijn!
    Ik ben alleen niet zo van de Engelse fora, dus dat gaat niet gebeuren denk ik, maar ik kan dat ook best alleen, of met jouw support natuurlijk, hahaha! ;)

     
  • At 5/11/07 09:15 , Anonymous Anonymous said...

    Idd..we hebben nog nooit iets gelezen!!!!! Wil nu wel eens een af verhaal hoor..

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home