Aan de overkant

Saturday, October 20, 2007

Uit de kast

Ze had er niks over geschreven, en het onderwerp is ook nooit ter sprake gekomen in haar boeken, maar nu opeens vindt JK Rowling het nodig om Dumbledore uit de kast te schoppen.

Tijdens haar 'book tour' in de VS vroeg een van de aanwezigen naar het liefdesleven van Dumbledore en toen riep JK Rowling dat hij homosexueel is.

Als het zo belangrijk was voor het karakter dan had ze dit ook wel in haar laatste boek kunnen schrijven, waarin ze de levensloop van de overleden Dumbledore beschreef.

Ben ik de enige die het vermoeden heeft dat het JK vooral ging om de extra publiciteit die deze uitspraak haar oplevert? (En ja, ik ben me ervan bewust dat ik haar dat nu ook geef. Ships...)

1 Comments:

  • At 24/10/07 09:05 , Blogger Marjanne said...

    Wat betreft de eventuele homoseksualiteit van Dumbledore: I couldn't care less! Het voegt verder weinig toe aan het verhaal volgens mij. J.K. wilde gewoon meer aandacht!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home