Aan de overkant

Wednesday, December 06, 2006

Tyronnes eerste Sinterklaasavond

Gisteravond was ik eventjes naar de wc, en toen ik terug kwam zag ik opeens dat er iets in mijn en Tyronnes schoen zat. Het zou toch niet.... Ik moest me inhouden, Tye was naar een training van werk, en toen hij thuis kwam liet ik hem natuurlijk direct zijn gympies zijn. (En nee, er zat niet nog een beetje poep aan...)

In de schoen zat een brief, en daarin stond:

Lieve Tyronne,

Sinterklaas zat te denken,
wat hij aan Tyronne moest schenken.
Tyronne kent Sinterklaas niet
en oko niet zijn Zwarte Piet.
Wat moest de Sint nu doen
in Tyronnes schoen?
Maar de Sint wist het meteen,
een mooi beschilderde steen
met daarop een grote T
en een taaipop, of twee!

Sint en Piet


Het is toch niet te geloven! Mijn rijm was bijna hetzelfde, maar dan stond er "In Nederland woont Eveline niet meer, dat doet Sint en Piet een beetje zeer"...
In onze schoen zat een blauwe steen met een rood-met-wit geschilderde letter erop, voor Tye een T en voor mij een E, natuurlijk. De eerste Kerstversiering van ons saampjes.

Ik denk dat er een Pietje snel in een roeiboot is gestapt en naar Engeland is gekomen om dit snel in onze schoenen te doen. Natuurlijk hebben we heeeeel hard 'Dank U Sinterklaasje!' geroepen, hopelijk heeft hij het gehoord en komt hij volgend jaar ook weer langs.....

1 Comments:

  • At 7/12/06 11:30 , Blogger Ilse said...

    Wat leuk wat leuk! Bij ons thuis was de Sint ook gekomen! Heerlijk! Het was echt gezellig, mooie rijmpjes en mooie cadeaus! Ik wil ook wel een steentje:)

    xxx Ilse

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home