Aan de overkant

Monday, March 12, 2007

Helium

Vorige week was ik wat aan 't rondsurfen en toen kwam ik Helium tegen, een site waar je tegen betaling stukken kunt schrijven. Dat leek me wel wat en dus heb ik me aangemeld.

Het bleek wat ingewikkelder te liggen dan alleen schrijven en ervoor betaald krijgen. Je kunt een artikel op Helium plaatsen (al dan niet als reactie op een artikel wat al daar te vinden is) en hoe meer je artikel wordt gelezen, hoe meer je uitbetaald krijgt. De kans om gelezen te worden wordt ook bepaald door de plaats die jouw artikel inneemt in de rij van stukken over hetzelfde onderwerp.

Om een voorbeeld te geven: ik heb een stuk geschreven over BHmaten dat nu als eerste van de vier artikelen over dit onderwerpt genoemd staat en waar ik tot nu toe een schokkende $o,07 voor heb verdiend, maar een artikel over migraine werd slechts vijfde in een reeks van zestien en daarvoor heb ik nog maar $0,01 verdiend.

Dat ranken zoals dat dan met een mooi nederlands woord heet, doen de gebruikers zelf. Steeds als je een artikel hebt geschreven krijg je twee artikelen voorgeschoteld en mag jij bepalen welke van de twee beter is, en of het dat dan een beetje of heeeel veeeeeel beter is. Het schijnt zelfs zo te zijn dat hoe meer je dit doet, hoe sneller jouw artikelen ook in dat systeem naar voren komen, maargoed, daar heb ik geen zicht op.

Hoe dan ook, het gaat wat langzaam. Ik ben er nu zes dagen, heb vijftien stukken geschreven en heb nog maar $0,25 verdiend. Dat schiet dus niet echt op. Maar, ik ben wel weer lekker aan 't schrijven en dat zet het creatieve kraantje weer net even wat verder open.

Mocht je nou zelf de behoefte voelen om (in het engels) te gaan schrijven op Helium, laat het me dan even weten. Je kunt namelijk ook weer dollarcenten verdienden door mensen aan te melden. Geef me dan een gil via ukeveline at blueyonder punt co punt uk.

Maar, je mag natuurlijk ook gewoon gaan lezen....


1 Comments:

  • At 23/3/07 17:59 , Anonymous Anonymous said...

    Kwenie zusjezusje, maar erg zuiver op de graat lijk me dit niet.

    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070129133250AA0ZRjA

    Met Google ads op je eigenste log hoef je tenminste niet te delen met deze slimboos.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home