Aan de overkant

Wednesday, February 21, 2007

BHeerlijk....

Ik vond BHs maar ondingen. Ik had altijd last van in m'n vel prikkende beugels, rode strepen aan de zijkant van m'n borst, niet lekker zittende bandjes, een trekkend gevoel in mijn rug. En dus ging ik thuis vaak BHloos door het leven. Zodra ik thuis kwam, gingen niet alleen knellende schoenen uit maar ook die vervelende BH. En dan kon ik weer opgelucht ademhalen.

Het was tijd voor een nieuwe BH, want die van mij waren een beetje 'op'. En omdat ik geen idee had welke maat ik hier zou hebben, besloten we maar te gaan meten, met de hulp van een site die dan de juiste BHmaat vindt bij het invullen van de maten. In centimeters, want ik had alleen een meetlint in centimeters. Met het omrekenen naar inches kwamen we uit op een bepaalde maat, maar in de winkel bleek deze maat veel en veel te klein!

Dus toen nog maar eens meten, deze keer wel in inches. En wat bleek... De BHs die ik altijd droeg, waren compleet verkeerd! Een te grote cup, en een te krappe omtrek. En dus had ik last van in mijn vel prikkende begels, rode strepen aan de zijkant van mijn borst, niet lekker zittende bandjes, en een trekkend gevoel in mijn rug.

Helaas was het vinden van een BH in mijn nieuwe echte maat niet zo makkelijk. Belachelijk, want zo abnormaal gebouwd ben ik nou ook weer niet. (Snapte opeens wel waarom zoveel vrouwen met de verkeerde BH rondlopen, ze zijn niet zo makkelijk te verkrijgen!) Uiteindelijk hebben we er een paar besteld bij Ulla Popken, en die zijn vandaag aangekomen. Ik kan je niet zeggen wat een verschil het maakt. Ik voel nauwelijks dat ik een BH draag! Geen drukkend gevoel op de schouders, geen gevoel geen adem te kunnen halen, en al helemaal niet de neiging ze direct uit te trekken zodra ik een voet binnen de deur zet. BHeerlijk!

Het enige nadeel is dat ik nu last heb van mijn rug, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik nu voor 't eerst in ik weet niet hoe lang niet in elkaar gedoken rondloop, maar gewoon rechtop kan staan. Ongelovelijk wat een verschil het maakt.

De moraal van dit verhaal; meet je, of laat het doen, en koop de juiste BH, ook al zou dat betekenen dat je online zou moeten bestellen en/of dat ze wat duurder zijn dan de BHs die je normaal gesproken zou kopen. En wees niet zo koppig als ik, want ik dacht ook dat ik de goede maat te pakken had en dat BHs gewoon knellen, dat dat erbij hoorde. Niet dus! Honderden, zo niet duizenden, vrouwen lopen met de verkeerde BH rond, en nu ik een goed passende aan heb weet ik pas hoe slecht dat is.

5 Comments:

  • At 21/2/07 16:59 , Anonymous Anonymous said...

    Er was ook een tijdje geleden een aflevering van Oprah die helemaal in het teken stond van de 'juiste BH'. Dat was voor mij ook echt een eye opener!! Zó veel vrouwen die zulke vreemde en veel te grote of kleine BH's droegen. En dan de voor&na-beelden! Ik heb mezelf een tijd geleden ook laten opmeten en ik heb nu twee heerlijke BH's! Wat een fijn gevoel is dat...ik kan me helemaal indenken hoe jij je nu voelt! LOL

     
  • At 21/2/07 18:10 , Anonymous Anonymous said...

    hai,

    daar kan ik over mee praten zoals je weet;) Ik ben nu in OOstenrijk aan het skien en ik kan echt bevestigen dat die dingen mega belangrijk zijn.. Pffffff hobbel op hobbel af, ah fijn je snapt het plaatje! Het is hier btw erg goed! Xxx Ilse

     
  • At 21/2/07 18:10 , Anonymous Anonymous said...

    Krijg hier trouwens te zien staan: Anonym hat gesagt... erg grappig! Groetjes Ilse

     
  • At 21/2/07 20:14 , Anonymous Anonymous said...

    Muts!! Ik heb eigenlijk nooit last van geknel, maar zal het ook eens een keertje echt opmeten, you never know of ik niet stiekem aan een irritant gevoel ben gaan wennen:)

     
  • At 1/3/07 10:41 , Anonymous Anonymous said...

    Aanrader: http://www.freyalingerie.co.uk/index.htm

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home