Aan de overkant

Wednesday, February 21, 2007

Aswoensdag

Dit jaar heb ik voor het eerst in mijn leven geen carnaval gevierd.

Van de optocht kijken gezeten in mijn vaders nek, via kleuterbal en eerste pilsjes krijgen van mijn tante tijdens een kroegentocht, tot afgelopen jaar, carnaval vieren zit me in het bloed. En dus vond ik 't helemaal niet leuk dat ik dit jaar niet kon. Helemaal niet leuk. Maarja, het was niet anders, hield ik mezelf voor. En volgend jaar zijn we er zeker bij.

Ik wilde eigenlijk niets horen over hoe leuk 't wel niet was. Wilde niet tijdens carnaval horen hoe gezellig, hoe druk in de kroeg, hoe mooi de optocht was, hoe orgineel mensen verkleed gingen, hoe bekakt 'Ons Helmi' (de burgemeester van Oosterhout) weer niet de sleuteloverdacht deed, hoe 'spectaculair' de intocht was. Ik wilde 't niet weten.

Maar stiekem keek ik elke dag op BN/DeStem, naar alle foto's uit de regio. Stiekem luisterde ik naar de CDs die mijn zusjes hebben gemaakt met daarop liedjes die alleen tijdens carnaval aan te horen zijn. Zelfkwelling.

En nu is het dan Aswoensdag. De kroegen stinken naar oud bier en schoonmaakmiddelen, de straten worden schoongemaakt, al is confetti lastig te verwijderen en zal dat nog maandenlang tussen de tegels zitten, de straatversiering wordt weggehaald, de Pop is verbrand.

Moeder, onze kraai is dood, hij is van z'n stokste gevalle....

Dus kom nu maar op met je verhalen. Hoe gezellig was 't? Wat had iedereen aan? Was 't net zo druk als vorig jaar? Hoe zat 't met de boven-de-rivierders? Hebben zij 't ook leuk gehad? Was 't koud, of eigenlijk wel lekker? Is er nog buiten carnaval gevierd? Zijn er nog spannende roddels?

Een geluk heb ik, carnaval valt volgend jaar wel heel erg vroeg!

2 Comments:

  • At 21/2/07 20:20 , Anonymous Anonymous said...

    Heb je al gehoord dat je vader zowaar een heuse prijs heeft gewonnen met zijn paparazzi praktijken?

    Het was gezellig, voor mij alleen te kort...Kim is vrijdag meegeweest naar de Efteling, zij als tovenaar, ik als schattig elfje (zie hyves) en zaterdag was Willeke er en was zij als punkertje en ik als fifties meisje (want de vleugels waren irritant)..en zondagavond weer naar huis om maandag lekker om 6 uur op te staan, joehoe!

     
  • At 21/2/07 22:29 , Anonymous Anonymous said...

    het was weer geweldig........
    Oos elmi ok

    Geen roddels .... of toch maar via skype....

    Groetjes,

    Ad

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home