Aan de overkant

Tuesday, February 20, 2007

Pannenkoekendag

Het was me al wel opgevallen, de enorme voorraad pannenkoekenmix mooi in een schap in de supermarkt, de grote Pancake Day poster van McDonalds in de stad, maar ik had er verder niet echt bij nagedacht. Ik dacht eerlijk gezegd dat je op dinsdag altijd pannenkoeken kon krijgen bij McDonalds en dat dat de advertentie was. Maar nee, vandaag was 't Pancake Day.

't Blijven rare lui hoor, die Britten. Ze vieren geen carnaval, maar blijkbaar wel de laatste dag voor de vasten, of Lent, zoals dat hier dan heet. En op die laatste dag doe je waar je in 't zuiden van Nederland 4 dagen voor uittrekt: eens lekker uit de bocht schieten. In dit geval alleen qua eten, en dan wel.. Pannenkoeken!

Ik werd vreemd aangekeken toen ik vroeg hoeveel pannenkoeken Tye dacht te kunnen eten. Eentje, twee misschien. Maar wat zullen we ervoor eten? Eh, nee... Pannenkoeken, da's de maaltijd op zich!

We hadden al stroop uit Nederland meegenomen, we kochten poedersuiker, Yorkshire Pudding/pannenkoekenmix, bakboter en wat eieren, en daarna ben ik gaan bakken. 16 stuks hadden we, maar die hebben we niet allemaal opgegeten hoor.. Ik had er met stroop, met poedersuiker, en, op aandringen van Tye, die 't doodnormaal vond, ook eentje met citroensap en een beetje suiker... Vond dat nog best lekker ook...

En nu zitten we proppieproppie vol. Kunnen geen pannenkoek meer zeggen.. Maar er liggen er nog een paar in de koelkast, voor morgenochtend. Lekker, met boter en suiker. Ik blijf toch een dochter van mijn vader, zie je...

3 Comments:

  • At 21/2/07 00:11 , Anonymous Anonymous said...

    Pannekoeken hebben op mij hetzelfde effect als het beschuit van jou uit je vorige logje ;-)

     
  • At 21/2/07 13:00 , Anonymous Anonymous said...

    Lekkkerrrr lang leve Pancake Day!!! Wij waren het de 1e 2 keer vergeten en waren toen gewoon te laat voor pannenkoekenmix, alles uitverkocht! En met citroen is idd njummie!

     
  • At 21/2/07 22:25 , Anonymous Anonymous said...

    lekker........
    volgend jaar niet vergeten; breng jij dan de originele pancake/day/mix mee?

    Groetjes,

    Ad

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home