Aan de overkant

Saturday, February 24, 2007

Van een afstand

(Waarschuwing vooraf; dit is weer een Reiki-verhaal. Als je daar geen zin in hebt, scroll vooral verder.)

Vlak voor mijn inwijding nu alweer vier weken geleden, heb ik me aangemeld bij verschillende Reiki fora, een internationaal forum, een VK-gericht forum en een nederlandstalig forum, maar wel allemaal met dezelfde inrichting en stijl. Ik vond het wel prettig om verschillende meningen en ervaringen te lezen, om vragen te kunnen stellen en dat dan niet bij een groepje te doen maar bij verschillende, zodat ik ook verschillende antwoorden krijg.

Een paar dagen terug stond er op het VK-gerichte forum een oproep van iemand die net haar Reiki 2 had gehaald, en wilde oefenen in het geven van Reiki behandelingen op afstand. Omdat ik nog nooit zoiets had meegemaakt, en ook omdat ik stiekem wel wat sceptisch was, heb ik me opgegeven. We spraken een dag en tijd af, en ik beloofde me op dat moment lekker te ontspannen.

Ik had nog steeds mijn twijfels. Maar ik zette een lekker relaxend cdtje op, brandde wat wierook, en dacht, ach, als ik niks voel dan heb ik me in ieder geval een half uurtje lekker kunnen ontspannen. Maar ik voelde wel degelijk wat!

Ik voelde 't vanaf m'n voeten om hoog komen. M'n voeten begonnen te tintelen, te 'buzzen', en ik voelde dat langzamer uitbreiden naar boven.Toen het op m'n maagstreek was aangekomen had ik 't gevoel rond te draaien, alsof ik op een pin zat en ik heeeeeel snel om m'n as draaide, vanaf m'n voeten gezien met de klok mee. Toen dacht ik 'Oh, ik wil niet misselijk worden, ik wil dat 't draaien ophoudt!' want na een minuutje of twee vond ik 't toch echt niet leuk meer, en toen hield 't ook op, en ging 't gevoel ook hoger, naar de hartstreek. Ik voelde alsof m'n hart openging, en er een pufje lucht uitkwam. Ik kan 't haast niet anders omschrijven. Een beetje zoals een tekenfilmfiguurtje zou doen als 'ie een hartje naar iemand zou sturen,. Een hartje dat dan met een wolkje lucht uit de hartstreek komt.. Zoiets.. 't Was daar ook heel warm.
Daarna m'n schouders, m'n kaken, die eindelijk eens ontspanden, en daarna voelde ik 't sterk op de kroon van m'n hoofd. En daarna gleed de energie weer de ander kant op, en voelde ik alles weer opnieuw tintelen....

Daarna, en dit was na zo'n 30 min, had ik 't gevoel dat 't afgelopen was. Ik was lekker relaxed, maar ook vol energie, al klinkt dat tegenstrijdig. Lekker uitgerekt, en langzaam weer teruggekomen..
En wat ik ook wel heel apart vond: m'n wierook is precies op dat moment gestopt met branden. Er zat nog een centimeter of 5 op 't stokje, maar hij was ermee gestopt...

Ik had met degene die me behandelde afgesproken dat ze me een prive berichtje zou sturen, maar er kwam maar niks. Ik durfde niet als eerste een berichtje te sturen, uit angst dat ze me zou zeggen dat ze er niet aan toegekomen was en dat 't dus allemaal tussen m'n oren zat, maar de volgende ochtend kreeg ik dit:

"Morning Eveline,

Sorry i didnt get back to you last night, my internet connection was on the blink! sorted it now.

I sent you some reiki at 9:30 till about 9:55. I could really feel the flow of energy to you, hope you did too. In fact thats the strongest ive ever felt it during a distance healing, you must of needed it!! I felt like your crown chakra drew a lot of energy and seemed to open up a little so you may feel sensations around there like tingling etc. Your throat chakra seemed very well developed, are you a good communicator? (well all women are good at talking arent we biggrin.gif ) was wondering if you were a teacher or soemthing like that. The only other thing i felt was that there seemed to be alot of energy around your feet. Do you have any problems with your feet? or are you stood up alot of the time? I sent lots of reiki there anyhow.

Thanks so much for being a guinea pig, its really good to see ow diferent the energy feels each time i use it for different people."


Ik vond 't al zo bijzonder dat ik echt iets voelde, maar deze feedback van haar vind ik helemaal bijzonder! Ze had m'n voeten gevoeld! En ik zat goed wat betreft mijn tijd!

Ik ben nu helemaal om wat Reiki op afstand betreft.

1 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home