Aan de overkant

Saturday, February 24, 2007

Bop it

Judith gaat mij vast niet lief vinden, maar... Ik heb een nieuwe verslaving; de Bop it Extreme 2.

Een paar weken geleden vertelde Judith me hier over, ze liet me ook een paar filmpjes op YouTube zien waarin het spelletje gespeeld wordt, en eerlijk gezegd leek 't me toen al grappig. Maar erg duur. En ik wilde er eerst eentje uitproberen, want stel je voor dat ik 't niet leuk zou vinden. Maar Tye was direct om...

En dus hebben we gisteren, toen we toch naar Argos (een soort Kijkshop, maar dan bestel je niet uit de etalage maar uit een catalogus) moesten, hebben we er eentje gekocht.

De Bop it ziet eruit als een speelgoedstuur, met wat aanhangsels. En juist om die aanhangsels gaat het. Als je de VoxBop-spelletjes speelt, hoor je een stem steeds roepen wat je moet doen: Bop it! Spin it! Twist it! Flick it! En jij moet dat zo snel mogelijk doen, op een lekker muziekje dat na iedere 16 punten veranderd. Het handigst is het om het op de maat van de muziek te doen, dan hou je 't 't langst vol. Als je eruit ligt, krijg je een heerlijk sarcastische opmerking naar je hoofd geslingerd. 'Do that again, but better..' of 'That's not good'

Ook zit er BeatBop op, de functie waarin je alleen het geluid te horen krijgt en jij dan moet doen wat er van je gevraagd wordt. Je moet dus het geluid van alle aanhangsels goed kennen wil je dit kunnen spelen.

Op zowel VoxBop als BeatBop heb je 3 manieren om te spelen; in je eentje, samen, of doorgeven. Bij het samen spelen hou je samen de Bop it vast, ieder heeft controle over 2 aanhangsels, en steeds als er Bop it! geroepen wordt, moet je zo snel mogelijk op jouw kleur drukken. Degene die 't 5 keer het snelst doet heeft gewonnen.
Bij het doorgeven krijg je steeds een aantal opdrachten, en daarna moet je de Bop it doorgeven. Als het je niet lukt om de opdrachten uit te voeren lig je uit het spel. Zo kun je Bop it met een hele groep spelen.

Ik heb de Bop it pas sinds gisteren, en ik heb natuurlijk niet non-stop gespeeld, maar ik ben best trots op mijn hoogste score van 68 114. En dus ging ik vanavond maar 'ns zoeken naar hoe anderen scoren. Tot mijn grote schrik las ik dat kinderen van 5 al de maximale score van 250 halen.....

Zucht. Dan heb ik nog heel wat te doen. Bop it!

1 Comments:

  • At 25/2/07 18:28 , Blogger Ilse said...

    Gaaf man! Zo heb ik een Nintendo DS Lite gekocht. Echt heel gaaf:) Ben nu zo ongeveer verslaafd aan The Sims en Braingames!!!!!!!!!

    X Ilse

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home