Aan de overkant

Wednesday, April 04, 2007

Denkend aan Nederland mis ik

(behalve natuurlijk familie en vrienden)

Het brood. Ik weet niet waarom, maar brood smaakt hier anders. Het heeft een andere geur, een andere structuur, een andere nasmaak. Niet echt lekker. En daarom ben ik erg blij met de beschuiten die je hier dus toch kunt krijgen en crackers, en zo af en toe halen we een versgebakken tijgerbrood (ongesneden) bij de buurtsuper. Mjumm, zeker als 't nog warm is...

De melk. Ik heb hier alleen nog maar melk gedronken dat hetzelfde smaakt als 'lange flessen melk' in Nederland. Bleeeehhh! Geen wonder dat ze 't hier eigenlijk alleen in de thee doen.

De kroket en/of bitterbal, soms ook nog een beetje de kaassoufle. Ik ben niet zo van de vis of worst, al dan niet met een deeglaagje eromheen. En dus eet ik mijn frietjes zonder snack. Beetje kaal, al maakt een salade 't natuurlijk wel goed.

De strippenkaart. Ik vind de losse buskaartjes hier maar onhandig. Je krijgt een lange strook mee, en op de terugweg wordt daar dan een gaatje ingeboord. Je moet dus wel zorgen dat je kleingeld op zak hebt, want het principe van van te voren betalen en dan al naar gelang het gebruik afstempelen kennen ze hier niet.

De HEMA. Zeker toen ik hier nog maar net woonde kwam 't vaak voor dat ik dacht 'Dat kunnen we wel even bij de HEMA.. Oh, wacht..' Er is hier niet echt een winkel die vergelijkbaar is met de HEMA, niet in kwaliteit, niet in aanbod en zeker niet in prijsklasse.

De fiets. Ze zijn er wel hoor, fietsers, maar dat zijn dan of jongeren die halsbrekende toeren uithalen, of ouderen met reflecterend hesje en helm. Ze zijn of waaghalzen of gewoon oerstom, mensen die hier op de fiets naar 't werk of school gaan. Engeland is niet op fietsers berekend. Ik heb hier nog geen fietspad ontdekt en met al die heuvels trap je je ook een ongeluk. En toch mis ik het, om even op de fiets te springen in plaats van een end te lopen naar de huisarts, of de Tesco. Maar om nou zelf zo'n reflecterend hesje aan te trekken en een helm op te zetten....? Neuh..

Verschillende smaakjes thee. In de supermarkten kun je heus wel kaneelthee en rooibos en groene thee en weet ik veel wat voor smaakjes nog meer kopen, maar als je ergens iets gaat drinken, zul je geen doos met verschillende smaakjes aangeboden krijgen. Ook als je bij iemand op bezoek gaat is een kopje thee de standaard zwarte engelse thee. Bitter en saai. Vandaar dus die melk...

Over twee een nachtjes slapen gaan we met de trein van London. Daar slapen we in 't City Inn Westminster hotel (lang leve Laterooms.com waar je hotelkamers heel goedkoop kunt boeken, ook als ze normaal gesproken vreselijk duur zijn.) En dan gaan we vrijdag met de trein van London naar Nederland. We hebben er zo'n zin in! En helemaal nu ik ook nog eens las dat 't misschien wel 19 graden gaat worden! Wie weet komen we met een lekker kleurtje terug...

8 Comments:

  • At 5/4/07 10:15 , Anonymous Anonymous said...

    Heel veel plezier en geniet maar van de paasdagen met de hollandse familie!

    Goede reis!!!!

     
  • At 5/4/07 10:20 , Blogger Tink said...

    En dan met volle boodschappentassen terug naar Engeland? ;-)
    Fijne paasdagen!

     
  • At 6/4/07 08:53 , Anonymous Anonymous said...

    heeel veel plezier aan deze kant =)

     
  • At 11/4/07 19:41 , Anonymous Anonymous said...

    Krentebollen (of is het krentenbollen tegenwoordig. Ik ben verhuisd voor de nieuwe spelling dus weet het allemaal niet meer..), stroopwafels, Oude Amsterdamse kaas, brood - helemaal mee eens, dingen die het gewoon doen en het feit dat NL zo schoon is.


    Geniet er lekker van in Holland!

     
  • At 13/4/07 12:06 , Anonymous Anonymous said...

    Ennn...waar blijven de blogs over het feest en (sowieso de verjaardagsblog voor pap!!) over de Efteling en over de reis enzo??

     
  • At 14/4/07 20:55 , Anonymous Anonymous said...

    @ Lotka:
    En ben je nog een beetje lief geweest tegen je zus?

     
  • At 16/4/07 08:42 , Anonymous Anonymous said...

    @ Judith: natuurlijk ben ik dat geweest...vreemde vraag vind ik eigenlijk.

     
  • At 18/4/07 10:07 , Anonymous Anonymous said...

    Ik mis ook altijd het brood als ik aan het reizen ben (en de kaas en yoghurt).

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home