Aan de overkant

Monday, May 14, 2007

Arme Maddie


Hier staan al anderhalve week de kranten bol van het verhaal van Maddie, een klein meisje dat is ontvoerd in Portugal. Ze was daar op vakantie met haar gezin. Haar ouders wilden graag uit eten, en lieten haar en haar jongere broertje en zusje slapend achter in de hotelkamer, en toen ze terug kwamen was Madeleine er niet meer.....

Nu kan ik heel hard zijn en zeggen dat je als ouder je kinderen nooit zomaar in een hotelkamer zou moeten achterlaten. Niet alleen omdat er wat zou kunnen gebeuren (en dan heb ik het niet alleen over zoiets vreselijks als ontvoering, maar stel je voor dat er brand uitbreekt in het hotel?) maar ook omdat de kinderen wakker hadden kunnen worden, huilend om vader of moeder. Als je dan zo nodig uit eten moet zonder je kinderen, regel dan minstens een oppas.

Inmiddels is er een enorme zoekactie op touw gezet. Er is een Fighting Fund opgericht, waar iedereen die dat zou willen geld op kan storten om de zoektocht mogelijk te maken.
David Beckham heeft een spotje gemaakt voor de Spaanse tv, waarin hij een foto van Maddie laat zien en hij vraagt of iemand haar gezien heeft. De angst bestaat namelijk dat Maddie allang Portugal heeft verlaten, waardoor de zoektocht nog lastiger wordt.

En een aantal celebs hebben enorme bedragen uitgeloofd voor de veilige terugkeer van het meisje dat 4 is geworden zonder haar ouders. J.K. Rowling, schrijfster van de Harry Potter boeken, die getrouwd is met een Portugese man en wiens dochter in Portugal is geboren, heeft £1,5 miljoen beloofd als Maddie veilig terug komt.

Ik ben bang dat ze dat geld gewoon in haar zak kan houden. Maddie is nu al anderhalve week zoek. De kans dat ze niet meer leeft wordt met de dag groter.....

6 Comments:

  • At 14/5/07 16:55 , Anonymous Anonymous said...

    Ik vind dat je gelijk hebt met je commentaar.. Laat nóoit je kinderen alleen achter, dat doe je thuis toch ook niet ? Neemt niet weg dat het natuurlijk wel erg is en dat ik wel hoop dat er snel duidelijkheid is over de verblijfplaats van Maddie, al dan niet levend..

     
  • At 15/5/07 10:35 , Blogger Ilse said...

    Er is nu iemand opgepakt! Hopelijk vinden ze haar nu terug! Maar misschien is het al te laat

     
  • At 16/5/07 16:10 , Anonymous Anonymous said...

    he bah wat een naar verhaal had er nog nix over gehoord... onwijs naar voor parents'n'siblings, maar zou zelf ook nooit zomaar mn Peuter alleen achterlaten op een hotelkamer... maar wat zullen die mensen zichzelf dat ook al verwijten, bah naar...

     
  • At 16/5/07 17:38 , Anonymous Anonymous said...

    Goed tuurlijk heb je wel gelijk.. maar je moet er wel bij vertellen dat ze maar zo`n 50 meter van het appartement zaten en dat ze ieder half uur gingen checken... je hebt ouders die het veel slechter doen hoor. Ik ben alleen wel bang dat Ilse gelijk heeft en dat het al te laat is.

     
  • At 16/5/07 19:36 , Blogger Bedzz said...

    Saskia..er was oppas in het hotel..dus waarom die niet inschakelen maar ervoor kiezen die centen in je zak te houden en je kids alleen achter te laten.

    Ik ben moeder van 2 kindjes, 3 en 7...maar nooit zou ik ze alleen laten in een hotel en zelf lekker uit eten gaan, echt nooit..

    Dat arme kind is er de dupe van..laten we hopen dat ze nog leeft, maar ik vrees grote vrezen!

     
  • At 16/5/07 21:41 , Blogger Eveline said...

    Ik geloof het 'ieder half uur checken' verhaal niet zo. Als je het kaartje bekijkt ligt het restaurant aan de overkant van een watertje. Ga je echt nadat je besteld hebt en eindelijk je voorgerecht krijgt eerst nog even checken? En dan halverwege je hoofdgerecht nog een keer? En voor je een toetje krijgt? In een half uur kan een hele hoop gebeuren, dat blijkt nu wel weer...

    (Ik heb steeds het gevoel dat de ouders er op een of andere manier mee te maken hebben..... Ik hoop heel erg van niet!)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home