Aan de overkant

Saturday, May 05, 2007

Ik droom van Andre

***NIET VOOR GEVOELIGE LEZERS***


Van Tye mag ik mijn dag niet meer beginnen met 'I've had such a weird dream,' omdat al mijn dromen raar zijn, maar die van vannacht slaat alles. Ik heb gedroomd over Andre Hazes.

Vraag me niet waarom, maar in mijn droom was hij niet gecremeerd maar begraven in een glooiend landschap, en zijn laatste wens was om opgegeten te worden door zijn fans!

En dus stond ik daar, met de presentatoren van RTL Boulevard, op een heuvel, neerkijkend op de begraafplaats van Andre. Honderden fans waren gekomen voor dit moment. Hij werd opgegraven, zag er ondanks dat de begrafenis alweer een tijdje geleden was nog heel goed uit, en toen mochten mensen zich in rijen op gaan stellen om een hapje te nemen.... Ze hadden hun eigen mes en vork meegenomen en mochten zelf in Andre gaan snijden. Samen met Albert Verlinde stond ik me te verbazen over de hoeveel mensen waren gekomen, en hoe smerig het wel niet was dat dit Andres laatste wens was. Gelukkig begonnen ze aan zijn rechterkant, wij stonden links van hem, een flink eind verderop.

Zijn fans waren in het begin heel respectvol. Iedereen nam maar een hapje, en liep daarna weg, een beetje zoals je in de kerk een hostie neemt en dan terugloopt naar je plaats. Ik grapte nog dat 'Neemt en eet hiervan, want dit is mijn lichaam' wel heel letterlijk was op deze manier. Maar toen liep het uit de hand. Mensen werden gretig. Namen grote stukken, stukken hersen terwijl door de familie gevraagd was om die met rust te laten, grote happen uit zijn wangen, heel smerig allemaal. Er gingen mensen zelfs voor een tweede keer in de rij staan, omdat ze nu 'de smaak te pakken hadden'. Maakten opmerkingen als 'Ik kan het bier nog op zijn tong proeven.' Echt te goor.

Toen ze aan de rechterkant begonnen en ik dus alles heel goed kon zien, ben ik wakker geworden.......

7 Comments:

  • At 5/5/07 21:27 , Anonymous Anonymous said...

    Iew...

     
  • At 6/5/07 18:06 , Anonymous Anonymous said...

    Ik begin te begrijpen waarom Tye niet meer over je dromen wilt horen; deze is echt 'too weird for words'...

     
  • At 6/5/07 19:41 , Anonymous Anonymous said...

    Hihihihihihi Fijn he zulke dromen.
    Join the Club!

    Nu is de kunst om de betekenis hier van uit te vogelen.

     
  • At 6/5/07 22:55 , Blogger Marjanne said...

    Oke, en je bent weer onder behandeling bij een psych? ;-)

     
  • At 7/5/07 08:09 , Blogger Terrebel said...

    Er zijn leukere beelden voor te stellen...Zelf droom ik doorgaans over variaties op het thema "einde der tijden". Ook gezellig...
    http://www.terrebel.nl/Dreams.html

     
  • At 7/5/07 23:13 , Anonymous Anonymous said...

    Dat lijkt wel heftig, maar ik kan er niks ernstigers van maken dan heimwee naar Holland.

     
  • At 10/5/07 15:19 , Anonymous Anonymous said...

    Dat is nog eens een vette hap, Eveline...

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home