Aan de overkant

Monday, July 16, 2007

Wc papier

Ik was in Belgie. Ik woonde er in een groot gebouw met anderen, ik denk dat het een kostschool was of een gigantisch studentenhuis. Of misschien wel een gesticht, dat kan ook nog. De tweeling uit Big Brother was er ook.

Het was er erg gezellig, maar er was een probleem: het wc papier stond op rantsoen.

Elke bewoner had een eigen kamer met eigen badkamer. In die badkamer hing een rol wc papier aan een hypermoderne houder, met lichtjes en een teller. Je mocht maar een bepaald aantal velletjes per keer gebruiken.

Als je wat papier er af trok en daarna direct weer verder ging, om zo het systeem in de war te brengen en illegaal extra papier te gebruiken, kwam er een bonnetje uit. Daar moest je dan een nummer 2 op zetten als je van mening was dat je geen illegaal gebruik had gemaakt, maar gewoon toevalig twee keer vlak achter elkaar moest plassen. Dat bonnetje moest je dan bij je dragen tot je ter verantwoording werd geroepen.


Hoewel dit een enorm vreemde droom was vond ik deze toch een stuk prettiger dan de droom waar ik om 4 uur vanmorgen uit wakker schoot. Daarin overgoten drie mensen zich met benzine en staken zichzelf in de fik. Dan toch liever verantwoording afleggen over een velletje wc papier!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home