Aan de overkant

Friday, August 10, 2007

Vermist

Als je denkt aan Scouting denk je aan groepen kinderen/jongeren die graag kamperen, droppings houden, wandeltochten maken, in de natuur bezig zijn.

Omdat mijn zusjes actief zijn (geweest) binnen Scouting en ik in een ver en grijs verleden een kaboutertje was (een Scouting kabouter he, niet een klein figuur met een rood puntmutsje op en ik woonde ook niet in een paddestoel), weet ik ook dat je dingen leert als kompas lopen en kaartlezen. Handig, voor als je in onbekende omgeving bent.

Eergisteren is de Wereld Jamboree, dat hier bijna letterlijk om de hoek werd gehouden, afgesloten. Er waren maar liefst 40.000 scouts aanwezig uit ik geloof 40 landen. Allemaal scouts die kunnen kaartlezen, kompas lopen, en andere vaardigheden hebben die ervoor kunnen zorgen dat ze de weg terug kunnen vinden mochten ze die kwijt zijn.

Is het dan niet heel vreemd dat er sinds het sluiten van de Jamboree afgelopen woensdag 13 Scouts vermist zijn?

2 Comments:

  • At 10/8/07 18:58 , Anonymous Anonymous said...

    LOL

    Sorry. Helemaal niet grappig natuurlijk. Maar stiekem toch wel een beetje, op een zieke, cynische manier..

     
  • At 12/8/07 14:56 , Blogger Eveline said...

    Ze zijn vast ook niet echt vermist, maar hebben de Jamboree als een goede gelegenheid aangepakt om hier te blijven. Ze hebben dan wel een visum, maar dat loopt natuurlijk ook weer af. Als je ziet uit welke landen ze komen dan snap ik wel dat de 'vermissing' niet helemaal per ongeluk is gegaan.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home