Aan de overkant

Friday, August 03, 2007

Ik wil ik wil ik wil!

Sinds een paar dagen is Tye lid van Freecycle, een online ruilplaats voor... Nouja, alles. Hij heeft stom genoeg voor de email optie gekozen, dus alle verzoeken en aanbiedingen komen per mail binnen. Vanochtend alleen al waren dat er 85.

'Ik heb een hoop schoolkleding voor 6 tot 8 jaar.', zei iemand. Een halve seconde later krijg je dan 't bericht dat die kinderkleding is ingepikt door iemand. Mooi. Maar 't kan gekker. 'Ik heb 30 melkflesdoppen,' en nog geen uur later zijn die ook weg. Ik heb ook matrassen, oude bedden, bankstellen en keukenkastjes gezien, en daarnet ook een breimachine, compleet met instructieboekje en wat wol.

Ook kun je om een specifiek item vragen. Heeeeel vreemd, maar die verzoeken zijn altijd een stuk groter en duurder dan er aangeboden wordt. 'Ik ben op zoek naar een vivarium voor mijn slangen. Moet in goede conditie zijn.' Daar kan ik me nog wat bij voorstellen. 'Ik wil een magnetron, een wasmachine en een centrifuge.' Toe maar! Of daarnet ; 'Ik wil een viool of een klarinet voor mijn dochtertje, want die wil graag een instrument leren bespelen en ze is nog te jong om een instrument voor haar te huren.' 'Ik ben naar een box voor mijn zoontje. Als iemand een ongebruikte houten box heeft, dan hoor ik het graag.' Maar nog vaker is 't : 'Ik wil een Nintendo DS.' 'Ik ben op zoek naar een Playstation 2 met een aantal spelletjes.'

Het toppunt zag ik gisteravond binnenkomen. 'Ik wil een auto.' Ik ben bang dat je daar toch voor moet gaan betalen.....

3 Comments:

  • At 3/8/07 14:24 , Anonymous Anonymous said...

    Pfff.... Daar word je gestresst van! Alles okee? xx Ilse

     
  • At 3/8/07 19:01 , Blogger Eveline said...

    Niet gestresst hoor, maar ik verbaas me wel dat mensen 't lef hebben om zulke dingen te vragen. En dan ook nog gratis en voor niks willen he?

    En ja, alles hartstikke goed hier! Met jou ook?

     
  • At 5/8/07 17:27 , Anonymous Anonymous said...

    Super, lees mijn blog maar ;)

    Kus

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home