Aan de overkant

Wednesday, September 19, 2007

London is the place for me (2)

Een paar minuten lopen van het kantoor van Tim vandaan lag het dan voor ons:
Covent Garden. Stom genoeg had ik me er niet echt een voorstelling van gemaakt. Ik wist wel dat het de oude marktplaats van London was, dat daar de groenten en fruit binnenkwam voor de markt en de winkels. Zoals Les Halles in Parijs, dus. En ik wist ook wel dat er veel straattheater zou zijn, maar ik had geloof ik niet zo'n leuk plein verwacht met zoveel kleine (belachelijk dure!) winkeltjes en kraampjes.

We zagen veel kraampjes met sieraden die me deden denken aan wat ik op Etsy heb gezien, maar dan wel even een tikkie duurder. (Mag ik daar nog even heel handig aan toevoegen dat nu met de stand van de dollar het nu de juiste tijd is om daar inkopen te doen... Ahum...) Bijvoorbeeld de man die vorken en lepels tot armbanden maakte. Zijn prijzen lagen als ik me niet vergis rond de £35, hier kun je ze al voor $19 krijgen.. Maargoed, dat is dan wel hartje London enzo....

Na lekker rondslenteren en veel inspiratie opdoen zijn we bij de Pizza Hut gaan eten. Misschien niet zo romantisch, maar dan ben je wel verzekerd van een volle maag. En ze hadden een lunch buffet: zoveel pizza, pasta en salade eten als je wil voor £5,99. Mjummm! Ook handig omdat we niet wisten of we wel 's avonds wat gingen eten daar in de pub.


Om half 3 waren we terug bij 't kantoor, kregen we de sleutel en zijn we naar het hotel gegaan. Of eigenlijk, het apartementengebouw. Onze kamer, zo bleek, had zelfs een eigen keukentje compleet met afwasborstel.
Na onze spullen te hebben gedumpt zijn we even naar de Tesco's om de hoek gegaan, om shampoo en conditioner te halen, want daar hadden we natuurlijk niet aan gedacht.

De douche was ge-wel-dig! Flink harde straal, en lekkere temperatuur. Je zou er bijna niet meer uit willen, maar we hadden natuurlijk een comedy avond om naar toe te gaan!

En dus, na even optutten en zwaaien naar Patrick (niet dat die er was hoor, Dirty Dancing draait daar om de hoek en het zou me niks verbazen als Patrick Swayze daar, ondanks dat 'ie niet genoemd staat als castmember, toch wel iets mee te maken heeft) zijn we naar The George gegaan. (Pas vandaag vertelde Tye me dat de wc's in the George bekend staan om hun Poltergeist.. Lekker dan! Maar niks gemerkt hoor..)

Naast een stel vrienden die voor de lol en voor 't eerst op het podium gingen staan waren er ook een stel 'profs' aanwezig, onder andere Jane Bostock die ik geloof ik weleens op tv heb gezien en Rhys Darby 'all the way from New Zealand'. Rhys was wel ok, maar verder... De profs... Ze gingen langzaam maar zeker dood daar op het podium. Hartstikke dood.

Nu moet je begrijpen dat B3ta bestaat uit mensen met een behoorlijk ziek gevoel voor humor. Hoe harder hoe beter. En dat we gewend zijn om tegen elkaar op te bieden met die zieke humor. Dus heel wat van wat de comedians riepen werd heel lauw ontvangen. En soms kwam er een reactie uit ons groepje waar een stand up normaal gesproken mee aan de haal gaat, maar dat gebeurde niet. Jammer... Maar achteraf was dat juist het grappige.

We bestelden tussendoor een schaaltje frietjes (helaas snappen ze nog steeds niet dat daar mayo bij hoort, maargoed) en kletsten we wat met vrienden. Het bleek dat Tim niet alleen voor ons maar nog voor twee anderen een kamer had geregeld.
En dus liepen we 's avonds met z'n viertjes terug naar 't hotel.

Weltrusten Patrick........

1 Comments:

  • At 1/10/07 13:30 , Anonymous Anonymous said...

    Ik geloof dat iedereen na 3 weken toch wel wil weten hoe het verder is gegaan hoor Eef!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home