Aan de overkant

Friday, May 30, 2008

Schattig

De basisschoolkinderen hebben hier vakantie en dus kwamen Tyes neefjes en nichtje langs. Lekker bij hun oom zeuren om films, X-box-spelletjes waar ze eigenlijk nog veel te klein voor zijn (Grand Theft Auto IV krijgen ze dus echt niet te zien!) en wie er als eerste op de laptop mag. En snoepen, uiteraard. Veeeel snoepen.

In het begin moest ik best wennen aan hun manier van spreken. Zo snel, en, in het geval van nichtje, op zo'n hoog toontje. Het klinkt al snel heel schattig. En soms vergat ik dan ook dat zij films van a tot z kunnen verstaan. Waar Nederlandse kinderen het met ondertiteling moeten doen, kunnen zij natuurlijk alles volgen. En da's soms niet handig... En engels praten omdat de kinderen het niet mogen horen, dat is er natuurlijk niet bij. Toch jammer dat Tye z'n cursus nederlands nog steeds niet heeft aangeraakt en hij niet veel verder komt dan een paar losse woordjes, daar moeten we maar 'ns wat aan doen. Elke dag een uurtje nedelands praten ofzo

Maargoed, ik dwaal af...

Nichtje is vooral gek op groente en fruit. We hadden zakjes enorrrm zure jellybeans voor ze, maar ze was niet geinteresseerd. Ze had liever een wortel. En een appel. En een half uurtje later wilde ze wat druiven.

Die maakte ik voor haar schoon en deed ze in een bakje. Ik verwachtte dat ze die uit mijn handen zou grissen om weer snel richting tv te rennen waar de jongens naar Indiana Jones zaten te kijken, maar nee, ik werd keurig bedankt. 'Thank you very much, darling.'

3 Comments:

  • At 30/5/08 17:59 , Anonymous Anonymous said...

    En zo hoort dat;) En idd, elke dag een uurtje oefenen Tye!! En dan als jullie weer een keertje skypen ook met ons oefenen natuurlijk..groetjes, Lotka en je mama

     
  • At 30/5/08 22:54 , Blogger Eveline said...

    Dat 'darling' heeft ze de rest van de dag nog volgehouden. Erg grappig.

     
  • At 1/6/08 13:15 , Anonymous Anonymous said...

    inderdaad Tye moet gewoon meer oefenen! Had hij ons ooit niet beloofd dat hij nederlands zou gaan leren spreken...

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home