Aan de overkant

Monday, December 22, 2008

Elke dag een foto


Nu ik besloten heb elke dag een foto te gaan maken vanaf 1 januari ben ik lid geworden van een aantal groepen op Flickr. Zo is er de _Chelmsford groep, eentje voor foto's uit Maldon (daar staan al wat foto's van mij) maar ook een Point and Shoot groep (dus voor met een compact camera gemaakte foto's).

In de Project 355 groep waar ik lid van ben staat een berichtje met de titel 'The 'Oh crap, I'm out of ideas!' thread' en daar staan erg leuke ideetjes in. Ik heb de koeienneus, een favouriet van mijn fotografie-gestoorde vader, maar even toegevoegd aan het lijstje.

Een van de tips die ik in deze groepen en ook op blogs van deelnemers veel lees is dat het handig is om een notitieboekje te hebben met een lijst van dingen die je graag zou willen fotograferen. Vanavond ben ik daar maar 'ns aan begonnen. Eerst heb ik alles opgeschreven wat in de Oh crap lijst voorkwam, maar ben daarna aan gaan vullen. Het gekke is dat ik dat dus in het engels doe, ook al is deze lijst alleen voor mijn ogen bestemd.

Zoals gezegd ga ik pas op 1 januari beginnen, dus ik heb nog even tijd om te bedenken wat ik voor die eerste foto kan doen, maar als u een idee heeft, dan hoor ik dat graag!

(Bovenstaande foto is door ons slaapkamerraam gemaakt. Ik had misschien eventjes moeten wachten tot de lucht wat meer roze was...)

6 Comments:

  • At 22/12/08 12:46 , Anonymous Anonymous said...

    favouriet...das nog eens een mooie combi van Nederlands en Engels;)

    Zo, en nu op naar het Glazen Huis!

     
  • At 22/12/08 20:41 , Blogger Eveline said...

    Ach, als het daarbij blijft... Ik herinner me een zusje die na een paar maanden Engeland al niet meer fatsoenlijk een nederlandse zin kon fabriceren.... ;)

     
  • At 22/12/08 22:46 , Anonymous Anonymous said...

    Leuke foto van je nieuwe haar op "Maldon" dat is inderdaad mijn favouriet

    Wachten op het juiste fotomoment is niet altijd nodig; je kunt altijd even later nóg een foto maken; nooit alsnog even eerder....

    Groetjes
    Ad

     
  • At 22/12/08 22:47 , Anonymous Anonymous said...

    Oei....

    Het moet toch echt zijn "een zusje dat"

     
  • At 24/12/08 15:42 , Blogger Eveline said...

    Ik had bij Maldon de verkeerde link staan, nu is 'ie wel goed.

     
  • At 25/12/08 14:10 , Anonymous Anonymous said...

    Die laatste verbetering kwam niet van mij! En trouwens, dat ik geen fatsoenlijke zinnen meer kon fabriceren is wel een tikkeltje overdreven hoor..puh!

    Merry X-mas!!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home