Aan de overkant

Tuesday, January 15, 2008

Merry Christmas!

Met die woorden kwam Tye zojuist de kamer binnen. De postbode had aangebeld, en hem een pakje gegeven. Zou dit dan eindelijk....?

Op 7 december had Tye bij Amazon een 10 jaren dagboek voor me gekocht. Het zou op 20 december bezorgd worden. 20 december - niks. Prima, het was nog geen Kerst. Toen het de dag voor Kerst nog niet gearriveerd was bedachten we dat het ook een mooi verjaardagscadeautje zou zijn. Maar helaas, ook die datum werd niet gehaald. We hadden Amazon al gemaild, maar omdat een andere bestelling die een paar dagen nadat Tye het dagboek had gekocht wel was bezorgd, wilden we toch nog even wachten. Ondertussen schreef ik het een en ander op mijn Dodo pad kalender, zodat als het dagboek dan eindelijk zou komen ik alles makkelijk kon overnemen.

En nu is het er dus! Een dagboek waar ik maar liefst tot en met 2018 in kan schrijven, iedere dag een paar regels. Er zit ook een kalender in, zodat je steekwoorden of belangrijke data kunt vastleggen, en er is ook ruimte voor adressen, het bijhouden van dokterbezoekjes en autoreparaties. En, als je niet genoeg hebt aan de vier regels per dag zijn er ook nog lege pagina's achterin het dagboek waar je dan verder kunt schrijven.

Ik ga dus nu even ruim twee weken overpennen. En het netjes bijhouden iedere dag. Maar ja, het dagboek eigenlijk volgend jaar pas leuk, als je weer van voren af aan begint en kunt zien wat je precies op die datum het jaar ervoor gedaan.....

(Met grote dank aan Marloes die het er op 20 december 2005 ook al eens over had gehad. Zonder haar had ik nooit van het bestaan geweten.)

Labels: ,

5 Comments:

  • At 15/1/08 16:09 , Anonymous Anonymous said...

    Bijhouden van autoreparaties, heel handig voor jou;) Anywho..ik heb je een paar blogjes hier beneden een vraag gesteld waarop wij allemaal heeeeeel graag een antwoord willen weten! Hoe laat/ waar/ welke dag enzo voor carnaval?

     
  • At 15/1/08 17:31 , Blogger Eveline said...

    Je hebt mail!

     
  • At 24/1/08 22:24 , Anonymous Anonymous said...

    En, lukt het, Eveline..?

     
  • At 26/1/08 09:16 , Blogger Tink said...

    Ik heb erover gelezen bij Marloes, ik lees er nu over bij jou... Volgend jaar mijn beurt!? ;-)

     
  • At 26/1/08 12:42 , Blogger Eveline said...

    Jaaa, Tink, moet je doen! Eerlijk gezegd verrast 't me hoeveel je nog kwijt kunt op die paar regels per dag, en red je dat niet, dan kun je altijd nog op de extra pagina's doorgaan. Ik wil daar nu nog een beetje voorzichtig mee zijn, heb tenslotte nog 11 jaar te gaan, maar het is wel een optie.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home