Aan de overkant

Tuesday, January 08, 2008

Verrassing

Om tien voor half een belde Tye. Dat doet hij elke avond als hij aan het werk is. 'Zullen we in plaats van morgenmiddag morgenochtend boodschappen doen?' vroeg hij, 'Dan hoef ik me niet te haasten als ik wakker word en kunnen we lekker vers brood halen.' Prima idee. Meestal gaat hij dan 's ochtends alleen, maar ik had nog geen verjaardagskaart voor hem, dus ik moest wel mee. 'Ik bel je om kwart over zes als ik wegrijd, goed?'

Ik dook direct m'n bed in, sliep een stuk beter dan de nacht ervoor (toen heb ik tot half 5 wakker gelegen!) en om kwart over zes ging de telefoon weer. 'Ik heb een verrassing voor je.' Oh? Maar hij verklapte niets, ik moest me maar gaan douchen en aankleden, en dan zou hij het me vertellen als hij thuis was.

'Wat waren de plannen voor vandaag?' vroeg hij me toen hij thuis was. Ehh.. Nou.. Boodschappen doen dus, en daarna niets bijzonders. 'Wat zou je ervan vinden als we vanavond toch naar de comedy night gaan?' Een paar maanden terug waren we daarvoor ook al in London. Een vriend van ons is in zijn stamkroeg een comedy club gestart, wij waren toen bij de eerste avond en sindsdien is het lekker gaan lopen. Gisteren had hij ons verteld dat er Grote Namen zouden komen, maar helaas, Tye moest werken. Balen, want als het een paar dagen later was geweest dan hadden we wel kunnen gaan, omdat Tye dan wel een paar dagen vrij heeft. 'Ja maar...' Een grote glimlach op Tyes gezicht. 'Ik heb vanavond extra vrij kunnen krijgen. En morgen ook.'

Yayyy, dan zou hij dus vrij zijn voor zijn verjaardag morgen! We hadden al besloten dat we die op donderdag zouden vieren, als hij wel vrij zou zijn, maar dit was natuurlijk veeeeeel beter.

Na het boodschappen doen zochten we op Laterooms een leuke hotelkamer in de buurt uit, en daarna is Tye even een paar uurtjes gaan slapen. Hij staat nu onder de douche, en dan is het een kwestie van een tas inpakken en vertrekken.

Toedels! Wij gaan eens kijken of die Grote Namen ook werkelijk komen opdraven...

2 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home