Aan de overkant

Sunday, January 27, 2008

Sjaal




Deze sjaal had ik eigenlijk vrijdag pas willen maken, op weg naar Brabant om daar te gaan carnavallen. Maar, bedacht ik me gisteravond, wat nou als ik er niet aan uit kom? Het zou de eerste keer zijn dat ik echt van een patroon werk in plaats van met iemand op YouTube mee te haken. Dus ik vond dat ik 't even uit moest proberen.

Ik maakte een aantal lossen, maar dat was zo weinig dat ik er niets mee zou kunnen als ik 't af had. Een paar meer dan. Nog niet echt een fijne lengte. Nog een paar, en nog een paar... uiteindelijk heb ik 120 cm aan lossen gemaakt. En ik ben gaan haken.

Bijna drie uur later was 'ie af. Oeps!

(Het patroon voor deze One Skein Scarf door Denise Cozzitorto kun je vinden in het Stich 'n Bitch ; Happy Hooker boek van Debbie Stoller.)

Labels: , , ,

5 Comments:

  • At 29/1/08 06:25 , Blogger Lucienne said...

    Mooie kleur! Ik ben een breier, geen haker, maar deze sjaal zou me kunnen overhalen. ;-)

     
  • At 29/1/08 12:25 , Blogger Eveline said...

    Er zijn zo ontzettend veel patronen te vinden online, en haken gaat lekker snel.

     
  • At 31/1/08 23:13 , Blogger Jessica said...

    is het boek makkelijk te volgen als je nog geen haker bent maar er wel eentje wilt worden ;) ?

     
  • At 1/2/08 03:36 , Blogger Eveline said...

    Yup! Maar je moet er wel rekening mee houden dat het de Amerikaanse haaktermen heeft. Ik had geen idee dat dat er een verschil was met de Engelse, en dat je die dus door elkaar heen op het internet kunt vinden. Om nog maar te zwijgen van de Nederlandse termen, die ik wel vaag ken maar niet echt goed. Iets met lossen en vasten en half-vasten en stokjes enzo...

    De YouTube video's die ik de afgelopen maand veel gebruikt heb zijn ook in het Amerikaans, dus da's wel handig.

     
  • At 9/2/08 00:42 , Anonymous Anonymous said...

    Wat een mooie sjaal zeg, he .. als je toch bezig bent ... hihi .. ik houd mij aanbevolen hoor ;-)
    Het is heel lang geleden dat ik heb gehaakt, een kleedje volgens mij of was het een kussen... pfff weet ik niet meer, té lang geleden dus.
    Heel fijn weekend !!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home