Aan de overkant

Friday, June 06, 2008

Sinterklaas?

Vanochtend betrapte ik mezelf op het zingen van een Sinterklaasliedje onder de douche.

'...Ben je steeds zoet geweest, wees dan maar niet bevreesd, waaaaant dan brengt Sint Nicolaas fijn speculaas.'

Het is juni, en over het algemeen denk ik in juni niet aan Sinterklaas, of zelfs maar aan speculaasjes. Ik had dan ook geen idee waarom mijn Innerlijke Jukebox nu juist dat liedje aan het afspelen was.

Het werd me opeens helemaal duidelijk toen ik vanavond tv zat te kijken. Het wordt, met een andere tekst uiteraard, gebruikt voor een reclame voor kauwgom. Ik vraag me af of de Goedheiligman royalties gaat vragen voor het gebruik van zijn liedje.

(En da's nou ook wat: heb ik het over Sinterklaasliedjes, belt de Sint gewoon op. Niet naar mij, hoor, maar naar Daphne, voor haar afscheid)

Labels: ,

2 Comments:

  • At 13/6/08 21:55 , Anonymous Anonymous said...

    't is stil aan de overkant, 't is stil aan de overkant......

     
  • At 17/6/08 07:25 , Blogger Chantal said...

    Handige jongens, de reclamelui.
    Want de Engelsen kennen dat liedje natuurlijk niet als Sinterklaas-liedje.
    Wel grappig dat ze het 'in stijl' hebben gehouden met die grappige kinderstemmetjes op het einde ;-)

    Neuriet *The more we get together... *
    HELP het blijft hangen!

    groetjes,
    Chantal

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home