Aan de overkant

Thursday, September 11, 2008

Comedy at the George

Dinsdag waren we even in London, voor een comedy-avond die Tim, een vriend van ons, nu al een jaar organiseert. Tijd voor een feestje, vond hij. En dus regelde hij een hotelkamer voor ons bij de London School of Economics (zijn ex werkt daar en hij laat daar vaak cursisten of clienten overnachten) en was het de hele avond gratis drinken. Mooi!

Er stond een Nederlander geboekt als een van de acts. Ik had nog nooit van Wouter Meijs gehoord, maar dat mocht de pret niet drukken. Toen Tim hem aankondigde en half struikelde over zijn naam riep ik dat het toch echt niet zo moeilijk was. 'Wouter Meijs!' 'Well that's easy for you to say. Put your hands together for Walter Mey.....' Ach. Natuurlijk werd ik direct door Wouter aangesproken. In eej verrie strong aksent vroeg hij me dan zijn naam eens uit te spreken. 'Wouter Meijs.' 'That is almost good.' WT....? De rest van zijn act ging wat hakkelend, hij zei zelf al dat hij er echt even in moest komen om het allemaal in het engels te doen, maar was best ok.

Na nog een paar acts kwam de hoofdact: Adam Bloom. Nee, die naam zei me ook niks, maar ik geloof dat ik hem weleens op tv heb gezien. Adam bleef lekker lang hangen, en had het o.a. over dat hij best in God gelooft, maar dat hij als hij dan na zijn dood een gesprek met Hem kan hebben eens met hem wil praten over de schepping van de mens. Dat het zo mooi is gelukt, dat het zo goed in elkaar zit, het menselijk lichaam. 'There's just one thing that bugs me, and that is poo. How come, God, if you created us in your image, does everything we eat turn into something so horrible and nasty? And you know what.. I so hope that God will turn around and tell me 'Yeah, about that, you got it all wrong. Maybe I should have been a little more clear about it, my mistake, I'm sure. See, if you smear it all over your face, you can fly....' '

Na afloop hebben we nog even met Adam en Wouter staan praten. Het schijnt dat Wouter in het voorprogramma van Hans Teeuwen heeft gestaan toen hij een jazzvoorstelling gaf. Ik kan me daar dan weer niets bij voorstellen, Hans Teeuwen die jazz speelt, maargoed.

Tim kwam er nog even bij staan, en vroeg mij 'So do you actually speak Dutch?' Ummm, ja, wat dacht hij dan? Vond het wel een lief compliment eigenlijk.

Mocht je ooit op een dinsdagavond in London zijn, ga dan even langs bij The George aan The Strand (vlakbij Covent Garden en tegenover The Royal Courts of Justice) en zeg maar dat je die tip van mij hebt. Je krijgt vast een drankje van Tim.

1 Comments:

  • At 12/9/08 22:29 , Anonymous Anonymous said...

    Zozo connecties in Londen très chique;)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home