Aan de overkant

Monday, December 11, 2006

Stem

In Engeland is het geloof in het paranomale wat algemener d, an in Nederland, heb ik gemerkt. Er zijn, als je daar al in gelooft, heel wat spookhuizen.

Tye gelooft in ronddolende geesten, ziet al sinds zijn vroege kinderjaren 'spoken', vindt het normaal. Voor hem is het iets wat erbij hoort, hij heeft zelfs weleens gezegd dat hij er niet aan zou moeten denken ergens te wonen waar 'niks zit'. Bij zijn zus in huis zit een jongetje op de trap, soms staat 'ie voor het raam. Ik zelf heb het mannetje nog nooit gezien, vraag me ook af wat zo'n jochie daar dan doet in huis, maar zoals Tye en zijn zus zeggen, 'He is harmless' dus er is geen behoefte om er iets aan te doen.

Tye pest me weleens met de oude dame die hier in huis zou moeten ronddwalen. Ik vind dat maar niks, zeker niet als ik hier 's nachts alleen ben als Tye aan het werk is, maar omdat ik me er niet voor openstel heb ik nog nooit wat gemerkt.

Afgelopen zaterdag, net voor we naar een feestje gingen, moest ik nog even snel plassen. Tye moest nog wat pakken in de badkamer, dus ik ging beneden. En toen opeens hoorde ik een fluisterstem, die steeds hetzelfde woord herhaalde. Ik kon niet verstaan wat er gezegd werd, maar ik vloog de wc uit!

Tye zei doodleuk dat het vast zijn oma was, die ziet hij zo af en toe nog weleens voorbij komen, en dat hij zou vragen mij met rust te laten, zoals hij ook met de oude dame had gedaan.

Ik geloof dat ik voortaan maar boven naar de wc ga.......

8 Comments:

  • At 12/12/06 08:41 , Anonymous Anonymous said...

    Het ligt gewoon echt aan Engeland hoor!! Ik heb in Walsall ook last gehad van iets...hoorde ik midden in de nacht ineens het geluid van vallende flessen water en toen ging mijn bed ineens schudden. Tot dat ik het licht aandeed, toen hield het op....vvv weird!!

     
  • At 12/12/06 11:50 , Blogger Ilse said...

    Het is ook maar net waar je in gelooft! Toch? Die Engelsen zijn ook rare mensen ;)

    X Ilse

     
  • At 12/12/06 16:31 , Anonymous Anonymous said...

    Godfried Bomans is toch wel eens in Engeland op onderzoek uit geweest..? Het bleken toen ook niet zomaar verzinsels te zijn, Eveline.
    En jouw fluistergeest, die kan jou toch wel overal volgen in dat huis..? ( gniffel ! )

    ;P

     
  • At 12/12/06 18:22 , Anonymous Anonymous said...

    Rare engelsen! (ook de doden blijkbaar) maar het is te hopen dat zijn oma naar hem luistert want fluisterende geesten tijdens het plassen lijkt mij niet echt geweldig!

     
  • At 13/12/06 12:49 , Anonymous Anonymous said...

    @ Ilse: ik vind die spookverhalen normaal ook alleen maar entertaining...totdat je bed dus inderdaad serieus gaat schudden!!

     
  • At 13/12/06 13:30 , Blogger Ilse said...

    Gelukkig woon ik niet in Engeland. Ik ben al bang in het donker en voor geesten en alles... Moet je na gaan als ik daar zou zitten! Dan was ik van 't padje! X Ilse

     
  • At 13/12/06 14:24 , Blogger Eveline said...

    Hier kun je zo'n beetje elke avond Most Haunted kijken, een programma waarin een medium (ik heb zelf zo m'n twijfels) huizen bezoekt waarvan bewoners zeggen dat het er spookt.
    Hij was pasgeleden ook in een kasteel in Nederland. Vraagt iemand daar of de spoken dan Nederlands of Engels spreken, zegt 'ie doodleuk 'Mijn gids vertaalt alles voor me.' Handig! ;)

     
  • At 13/12/06 19:01 , Anonymous Anonymous said...

    Best praktisch ja zo`n gids... Hoeveel zitten er dan als Tye al aan zn oma en die oude vrouw heeft gevraagd je met rust te laten zijn er misschien nog wel meer.. kan Tye niet een algehele laat-eveline-met-rust boodschap doorgeven ofzo?

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home