Aan de overkant

Tuesday, December 19, 2006

Psychische klachten door niet winnen?

Stel, je doet lekker niet mee aan de Postcode Loterij. Je hebt geen zin om iedere maand geld kwijt te zijn aan de kleine kans dat de prijs in jouw straat valt, en al zeker niet om de boel dan ook nog eens te delen als dat wel zo mocht zijn. Ik kan me er wel iets bij voorstellen, dat je daar geen trek in hebt.

Maar als er in jouw straat dan wel gewonnen wordt, ga dan niet miepen dat jij niks hebt gekregen. Dan had je aan het spelletje mee moeten doen. Niet winnen is geen prijs, dat weet elke kleuter je nog wel te vertellen. Dat je daar achteraf van baalt, dat begrijp ik. Ik zou mezelf ook voor m'n kop slaan als m'n buurvrouw wel maar ik niets zou winnen. 'Had ik maar.........', nouja, je snapt 't.

Deze mevrouw snapt het duidelijk niet! Zij denkt dat ze de Loterij kan aanklagen, omdat ze psychische schade zou hebben ondervonden vanwege het verliezen. Ehh, pardon??

Ik vind de reactie van de Postcode Loterij, namelijk "Bewust niet deelnemen, betekent dat mevrouw de ins en outs van de Postcode Loterij kende. Als je dan bewust niet deelneemt, dan weet je ook dat als er een grote prijs op je postcode valt, je niet één van de prijswinnaars bent," een hele mooie. Ik vraag me af hoe lang ze hebben gelachen voor ze deze reactie zonder blikken of blozen naar buiten wisten te brengen.

(Met dank aan Esther voor de link.)

Update: Ik heb de uitzending net zitten bekijken. Het is meer dan lachwekkend. De advocaat heeft het over 'inbreuk op privacy', maar hoe dat dan uitgelegd moet worden, daar heeft ze het niet over. Ze heeft het er over dat het gevoel van spijt een enorme psychische schade kan aanrichten.. En de mevrouw in kwestie, die erg genoeg De Gier heet, heeft nu nog, een jaar later, nog iedere dag last van het missen van de Kanjer. Het gebruik van haar postcode levert al problemen op, dat kan ze al bijna niet aan. Ook bewaard ze alle 'Pak nu je kans en plak die Kanjerzegels'-folders, want 'ze wil weten wie die mensen zijn die haar dit aan hebben gedaan'.
Als mevrouw al nauwelijks door de wijk kon lopen vanwege haar trauma, dan zal het na deze uitzending niet beter zijn geworden. Maar, 'ze is geen slechte verliezer', vindt ze zelf. Natuurlijk niet....

4 Comments:

  • At 19/12/06 08:38 , Anonymous Anonymous said...

    Whaha wat een idioot!! Ik zou ook onwijs balen, maarja, dan moet je idd maar meedoen...vraag me af hoe lang ze hier mee doorgaat!

     
  • At 19/12/06 08:57 , Anonymous Anonymous said...

    Je had haar op tv moeten zien.
    Janken joh!
    Ik heb er heel hard en lang om moeten lachen.

    Denk dat ik de buuv maar ga aanklagen, dat zij wel een kind heeft en ik. Ik heb daar psychische schade van.
    ;-)

     
  • At 20/12/06 10:25 , Anonymous Anonymous said...

    Hahahaha, wat een debiel!!
    Briljant wat mensen allemaal wel niet verzinnen! Ik lach me rot!

     
  • At 28/12/06 12:04 , Anonymous Anonymous said...

    Ik zou wel eens willen weten hoe e.e.a. gaat aflopen want sjees, wat een onvoorstelbare doos is dit zeg..

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home